شناسه خبر : 56492

اختصاصی چابک آنلاین؛

۱۷ شرکت کارگزاری وابسته به بانک‌ها ۲۶۰۰ میلیارد تومان سود ساختند+ جدول

17 شرکت کارگزاری وابسته به بانک‌ها 2600 میلیارد تومان سود ساختند+ جدول

مجموع درآمدهای عملیاتی ۱۸ شرکت کارگزاری وابسته به بانک های کشور در سال مالی گذشته به رقم ۴ هزار میلیارد تومان رسید.

چابک آنلاین، حدیث اسماعیل زاده، در‌ سال مالی منتهی به اسفند شرکت کارگزاری بانک پاسارگاد با ۶۶۷ میلیارد تومان توانست جایگاه نخست را  در کسب درآمدهای عملیاتی از میان ۵ شرکت که سال مالی آنها منتهی به اسفند است، از آن خود کند.

در میان ۹ شرکت که سال مالی آنها منتهی به آذر ۱۴۰۲ بوده  شرکت کارگزاری بانک کشاورزی با ۷۲۵ میلیارد تومان به جایگاه اول در درآمدهای عملیاتی رسیده است. 

پس از آن به ترتیب شرکت کارگزاری بانک ملت با ۳۴۱ میلیارد تومان و شرکت کارگزاری بانک سپه با ۲۷۶ میلیارد تومان در جایگاه دوم و سوم درآمدهای عملیاتی قرار گرفتند. 

از بین دو شرکت کارگزاری بانک مسکن و بانک صادرات ایران که سال مالی آنها  منتهی به شهریور 1402 بود بیشترین درآمد عملیاتی متعلق به کارگزاری بانک مسکن با ۲۱۲ میلیارد تومان بوده  است.

مجموع سود عملیاتی این ۱۸ شرکت در سال گذشته به ۲.۷۲۵ میلیارد تومان رسیده که در این میان، تنها شرکت کارگزاری بانک اقتصاد نوین در سال ۱۴۰۲ با زیان عملیاتی ۷ میلیارد تومانی مواجه شده است.

شرکت کارگزاری بانک پاسارگاد در سال گذشته و دوره منتهی به اسفند با رقم ۴۷۷ میلیارد تومان و شرکت کارگزاری بانک کشاورزی در سال مالی  منتهی به آذر ۱۴۰۲ با رقم ۶۵۵ میلیارد تومان توانستند در جایگاه اول سود عملیاتی قرار بگیرند.

مجموع سود خالص این 17 شرکت در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان است.

۴ شرکت در سال منتهی به اسفند سال گذشته در روند سود دهی قرار گرفتند اما شرکت کارگزاری اقتصاد نوین با ۷ میلیارد و ۸۰۷ میلیون تومان زیان خالص رو به رو شده است.

بالاترین میزان سود خالص در سال ۱۴۰۲ متعلق به شرکت کارگزاری بانک کشاورزی با ۸۱۴ میلیارد تومان بوده  است.

بر اساس این گزارش، مجموع سرمایه این ۱۸ شرکت نیز در سال گذشته  ۲.۹۶۵ میلیارد تومان است‌.

photo_2024-09-07_09-09-11

ارسال نظر