شناسه خبر : 53187

اختصاصی چابک آنلاین؛

دلایل مهم پایین بودن نرخ بازده دارایی در شرکت های بیمه ای معلوم شد+فیلم

دلایل مهم پایین بودن نرخ بازده دارایی در شرکت های بیمه ای معلوم شد+فیلم

مدیر عامل سابق شرکت بیمه البرز اعلام کرد که بررسی صورت های مالی شرکت های بیمه ای قبل از ۱۳۹۰ نشان می دهد که به غیر از شرکت های بیمۀ ایران و البرز که درحوزۀ بازار سرمایه فعال بودند سرمایۀ بورسی بقیۀ شرکت‌ها روی هم به ۲۰۰ میلیارد تومان نمی‌رسید.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، سید رسول تاجدار"، درگفتگو با چابک آنلاین، اظهار داشت که در سال‌های اخیر و با اصلاحات جدیدی که در آیین نامۀ سرمایه‌گذاری ایجاد شده  و فرهنگ ‌سازی‌هایی که در این حوزه انجام گرفت، شرکت‌های بیمه بیشتر از قبل به سمت بازار بورس رفته اند زیرا پیش از این به واسطۀ زمینه‌های فرهنگی ، افراد تنها از طریق سپردۀ بانکی و خرید دارایی ثابت سرمایه‌گذاری می‌کردند.

به گفته وی، شرکت‌های بیمه ای به این دلیل که بسیاری از دارایی‌هایشان مولد نیستند حاشیه سود پایینی دارند،  اما اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم تورم کمک بزرگی به آن‌ها کرده و همین 50 همت سرمایۀ فعلی شرکت اهی بیمه ای حاصل تورم بوده است.

تاجدار، در عین حال تاکید کرد: با وجود این‌که این بازده دارایی شرکت های بیمه ای بسیار پایین بوده اما در شرکت‌های بیمه دارایی‌های قابل توجهی هم وجود دارد زیرا برخی از شرکت‌های بیمه دستکم  ۱۰ سال است که تجدید ارزیابی نکرده‌اند و همین دارایی‌ها هستند که در حال حاضر به داد شرکت‌ها رسیده‌اند.

این کارشناس ارشد صنعت بیمه اذعان داشت که در سال‌های اخیر شرکت های بیمه ای به سمت بازارهای موازی مثل بازار بورس رفته اند، هر چند که آیین نامۀ بیمۀ مرکزی هم در این زمینه با شرکت‌های بیمه همراهی کرده است.

وی تصریح کرد که امروزه در بعضی موسسات بیمه ای یک سقف مبلغ تعیین شده و این نشان می‌دهد نهاد ناظر در حال تشویق شرکت‌های بیمه برای سرمایه‌گذاری در بازارهای دیگر مثل بازار املاک و مستغلات، ساخت و ساز و حضور در بازار بورس است.

 

حجم ویدیو: 33.93M | مدت زمان ویدیو: 00:03:58 دانلود ویدیو
ارسال نظر