اختصاصی چابک آنلاین؛

بیشترین ورود پول در معاملات بازار سهام سمت کدام نمادها رفت؟

با شروع هفته سوم تیر ماه ، حجم معاملات بتدریج افزایش یافت که می تواند نشانه ای از تغییر روند شاخص در روزهای آتی باشد.

بیشترین ورود پول در معاملات بازار سهام سمت کدام نمادها رفت؟

چابک آنلاین، سعید رشیدی، هر چند که آمار نشان می دهد، افزایش حجم معاملات در راستای عرضه بیشتر و خروج پول حقیقی از معاملات سهام عمل کرده است.

دراین هفته، شاخص کل بورس ابتدا با شیبی آرام و در پایان هفته با شیبی تند وقاطع نزولی شد و با قرار گرفتن در محدوده حساس حمایتی ، تعطیلات دوروزه خود را آغاز کرد.

نگاهی به آمار معاملات روز چهارشنبه

درمعاملات امروز شاخص کل بورس تهران 56 هزار و 948 واحد ریزش داشت و با افت حدودی 7/2 درصدی، عدد 2 میلیون و 71 هزار و 429 را ثبت کرد. 

حال و روز شاخص کل فرابورس نیز بهتر از بورس نبود و با ریزش 587 واحدی، افت حدودی 15/2 درصدی را تجربه کرد و به عدد27 هزار و 7 واحد رسید. 

حجم معاملات امروز بورس 11 هزار و 242 میلیارد برگ سهم،  و در فرابورس6 هزار و 533 میلیارد برگ سهم بود که در مقایسه با روز معاملاتی قبل افزایش یافت. 

نمادهای تأثیر گذار بر شاخص کل امروز «فولاد»، «فارس»، «فملی» و «شپنا» بودند. 

امروز نیز ما شاهد حمایت خوب حقوقی ها از نمادهای بزرگ بازار بودیم که این موضوع بر خوشبینی خریداران در آینده تأثیر به سزایی خواهد داشت.

 با این وجود در معاملات روز چهارشنبه  109 نماد در صف فروش قرار گرفت که بیش از 2 برابر نماد های صف خرید بود.

برترین های بازار 

درمعاملات روز چهارشنبه سه گروه معاملاتی چاپ و نشر، سایر مواد معدنی و نوشیدنی بازدهی مثبت داشتند و سایر گروه های معاملاتی با افت ارزش رو به رو شدند.

بیشترین افت قیمت نیز در معاملات پتروشیمی های تولید کننده کود اوره ، شرکت های لیزینگی ، مخابرات و انبوه سازی به ثبت رسید.

امروز بیش از یک هزار و 200 میلیارد تومان خروج پول حقیقی از معاملات سهام به ثبت رسید که گروه های بانک ، خودرو ، فلزات اساسی و محصولات شیمیایی بیشترین خروج پول را به خود اختصاص دادند.

صندوق های سرمایه گذاری ، کاشی و سرامیک ، خدماتی فنی و مهندسی و وسایل ارتباطی نیز از جمله گروه های معاملاتی بودند که با اسقبال سهامداران حقیقی رو به رو شدند.

دربین نمادها نیز سه نماد«حکشتی» ، «وآیند» و «وبملت» بیشترین خروج پول و سه نماد «نامه» ، «وسالت» و «کترام» بیشترین ورود پول را به خود اختصاص دادند.

 

copied
نظر بگذارید