اختصاصی چابک آنلاین ؛

دو نیمه متفاوت در بازار سهام شنبه

63 درصد نمادهای قرمز شدند و شاخص کل بورسی کاهش ارتفاع داد

هرچند بازار سهام ابتدای معاملات امروز را با افزایش قیمت در اکثر نمادهای بازار و رشد بیش از یک هزار واحدی شاخص کل بورس آغاز کرد اما بتدریج بر تعداد نمادهای منفی افزوده شد تا شاخص کل بورس نیز درنهایت حدود 7 هزار و 526 واحد کاهش یابد و به ارتفاع 2 میلیون و 195 هزار واحد برسد.

دو نیمه متفاوت در بازار سهام شنبه

به گزارش چابک آنلاین، در معاملات بورس تهران ، از 391 نماد معامله شده 245 نماد(63 درصد) افت قیمت داشت و معاملات 146 نماد با افزایش قیمت همراه شد.

شاخص فرابورس صعودی ماند

هرچند که تعداد نمادهای کاهشی در تابلو فرابورس ایران بیشتر از نمادهای افزایشی بود اما شاخص کل این بازار بیش از 48 واحد افزایش داشت و به محدوده 28 هزار و 490 واحد رسید.

در این بازار، در مقابل 172 نماد قرمز پوش ، 140 نماد سبزپوش شدند و افزایش قیمت داشتند.

ورود پول حقیقی در روز منفی بازار

درمعاملات روز شنبه، علی رغم کاهش قیمت در اکثریت نمادهای بازار، حقیقی ها بیش از 300 میلیارد تومان به بازار وارد کردند که این روند نشان می دهد بازار همچنان از طرف برخی حقیقی ها در حال حمایت شدن است.

درمعاملات امروز تعداد صف های خرید همچنان بیشتر از صف های فروش بود و در مقابل 100 نماد صف خرید شده، تنها 32 نماد در صف فروش قرار داشت.

نگاهی به آمار معاملات روز شنبه نشان می دهد، در معاملات امروز بازار همچنان درفضای رکودی قرار داشت و رینگ های معاملاتی نسبت به سه ماهه فصل بهار خلوت تر شده است.

ارزش معاملات خرد امروز 6 هزار و 600 میلیارد تومان بود و در دوبازار بورس و فرابورس جمعا 13.1 میلیارد برگ سهم بین سهامداران دادو ستد شد.

1

ترین های معاملات امروز

در معاملات امروز بیشترین رشد ارزش سهام در صنایع پیمانکاری صنعتی، دارو و سیمان و گچ و آهک به ثبت رسید.

تولیدکنندگان نوشیدنی، نمادهای بورس کالا و فرابورس در کنار تولید کنندگان لوازم خانگی و نساجی بیشترین کاهش قیمت را به خود اختصاص دادند.

بیشترین ورود پول حقیقی به معاملات فلزات اساسی، دارویی و اطلاعات و ارتباطات بود و سه گروه بانک، چند رشته ای صنعتی و انبوه سازی بیشترین خروج پول را به ثبت رساندند.

بیشترین تاثیر منفی بر روی شاخص کل بورس از طرف نمادهای «فارس» ، «کچاد» و «فولاد» بود و «دعبید»، «کاوه» و «شبدیس» بیشترین رشد قیمت را به خود اختصاص دادند.

در فرابورس نیز نمادهای «خدیزل»، «ارفع» و «حخزر» تاثیرگذار ترین ها بودند.

 

copied
نظر بگذارید