واردات ماهی تن ۲.۵ برابر افزایش یافت

افزایش واردات ماهیان تن تاثیر مناسبی در قیمت کنسرو داخلی داشته به طوری که واردات از ۱۰ هزارتن در سال ۱۴۰۱ به ۲۳ هزار تن در سال ۱۴۰۲ رسید و برآورد می شود که این واردات در ۶ ماه نخست امسال حدود ۲۵ هزارتن باشد.

آخرین به‌روز رسانی در
 واردات ماهی تن ۲.۵ برابر افزایش یافت

به گزارش چابک آنلاین به نقل از تسنیم، مسعود بختیاری در نشست  همایش نقش کنسرو در تامین امنیت غذای؛ اظهارداشت: صنعت کنسرو تأثیر زیادی در امنیت غذایی دارد و موجب کاهش شدید ضایعات و دورریز مواد غذایی می‌شود.

وی افزود: سالانه ۳۰ درصد مواد غذایی تولید شده در حوزه کشاورزی تبدیل به ضایعات می‌شود اما می‌توان با حمایت از صنعت کنسرو ضایعات مواد غذایی را به حداقل رساند.

وی گفت: ماهی را در شرایط شور و انجماد نهایتاً تا ۹ ماه می‌توان نگهداری کرد اما زمانی که تبدیل به کنسرو می‌شود حداقل تا دو سال امکان نگهداری دارد که علاوه بر جلوگیری از فساد به دلیل ماندگاری بالا امکان صادرات را هم فراهم می‌کند.

*قیمت کنسرو ۸۷۵۰۰ تومان است

بختیاری گفت: از مهر سال گذشته با وجود اینکه هزینه های تواید افزایش یافته تاکنون هیچ افزایش قیمتی وجود نداشته است و هر قوطی کنسرو ماهی به قیمت ۸۷۵۰۰ تومان به فروش می رود.

بختیاری گفت که افزایش واردات ماهیان تن تاثیر مناسبی در قیمت کنسرو داخلی داشته به طوری که واردات از ۱۰ هزارتن در سال ۱۴۰۱ به ۲۳ هزار تن در سال ۱۴۰۲ رسید و پیش بینی می شود که در ۶ ماه نخست امسال حدود ۲۵ هزارتن باشد.

وی ادامه داد اگر همین روند همکاری بخش دولتی و خصوصی ادامه یابد ثبات قیمت تداوم خواهد داشت.

copied
نظر بگذارید