اختصاصی چابک آنلاین؛

درآمد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ۲۸۰۰ میلیارد تومان رشد کرد

کارنامه عملکرد سال گذشته شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) منتشر شد که بر این اساس، درآمدهای عملیاتی سال گذشته این شرکت با ۲۸۰۰میلیارد تومان رشد نسبت به سال ماقبل از آن به رقم ۴۷۰۰ میلیارد تومان رسید.

درآمد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ۲۸۰۰ میلیارد تومان رشد کرد

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، درآمدهای عملیاتی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در سال ۱۴۰۱، حدود ۱۹۰۰ میلیارد تومان بود.

مروری بر عملکرد این شرکت نشان می دهد که سود خالص شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در سال گذشته به  رقم ۱۶۱۰میلیارد تومان رسیده که نسبت به سال ماقبل رشدی  ۱۳۰۰ میلیارد تومانی را نشان می دهد.

سود خالص این شرکت در سال ۱۴۰۱، برابر با ۲۳۷ میلیارد تومان بوده است.

درآمد های عملیاتی این شرکت در سال گذشته  شامل ۱۵ مورد، درآمد حاصل از خدمات مسافرین پروازهای خارجی، اجاره از اماکن و پارکینگ خودروها، نشست و برخاست هواپیما، خدمات پارکینگ هواپیماها، خدمات جت وی، کیوت و برق، حق السهم هندلینگ، تاسیسات و خدمات فرودگاهی، خدمات روشنایی باند، خدمات رفاهی، درآمد پاویون، خسارت تاخیر و تادیه، ۲ درصد فروش سوخت هواپیما، منطقه آزاد، حق السهم شرکت های بهره بردارو احکام دادگاهی است.

رتبه اول بیشترین درآمد عملیاتی این شرکت در سال گذشته به نشست و  برخاست هواپیما با ۱۳۰۰ میلیارد تومان می رسد.

درآمد واصل از اجاره اماکن و پارکینگ خودروها با ۱۲۱۴میلیارد تومان و خدمات پارکینگ هواپیماها با ۸۱۳ میلیارد تومان در رتبه های بعدی قرار دارند.

 درآمداجاره اماکن و پارکینگ در سال گذشته با رشدی ۹۱۰ میلیارد تومانی روبرو بوده که این افزایش به دلیل افزایش نرخ براساس نظریه کارشناسان رسمی بابت این اماکن بوده است.

همچنین، درآمد نشست و  برخاست هواپیما نیز با رشدی ۸۸۴ میلیارد تومانی نسبت به سال ماقبل مواجه شده که این افزایش ناشی از افزایش نرخ ارز و پروازهای صورت پذیرفته در سال گذشته نسبت به سال ماقبل بوده است.

بررسی ها مشخص کرده که دارایی های ثابت مشهود این شرکت در مقابل خطرات احتمالی ناشی از حریق، سیل و زلزله به مبلغ حدود ۴ هزار میلیارد تومان تحت پوشش بیمه ای قرار داشته است.

همچنین موجودی مواد و کالای این شرکت نیز تا سقف ۳ میلیارد و ۷۱۰ میلیون تومان از پوشش بیمه ای آتش سوزی برخوردار است.

سرمایه شرکت شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در پایان سال گذشته برابر با هزار میلیارد تومان بوده است.

copied
نظر بگذارید