۱۶۷ همت از مطالبات گندمکاران پرداخت شد

مجری طرح خودکفایی گندم گفت: بر اساس آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۱۱ میلیون و ۹۷۸ هزار تن گندم از کشاورزان به ارزش ۲۱۱ همت خریداری شده است.

آخرین به‌روز رسانی در
 ۱۶۷ همت از مطالبات گندمکاران پرداخت شد

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، سهراب سهرابی، مجری طرح خودکفایی گندم گفت: براساس آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت تا امروز، ۱۱ میلیون و ۹۷۸ هزارتن گندم با ارزش ۲۱۱ همت از کشاورزان خریداری شده است.

او از پرداخت ۸۰ درصد مطالبات گندمکاران خبر داد و گفت: تاکنون ۱۶۷ همت از مطالبات گندمکاران پرداخت شده و مابقی مطالبات را در حال پیگیری از سازمان برنامه و بودجه و هدفمندی یارانه ها هستیم.

سهرابی با بیان اینکه خرید تا اواخر آبان ادامه دارد، افزود: برآوردها حاکی از آن است که میزان خرید تضمینی گندم به ۱۲ میلیون تن برسد.

مجری طرح خودکفایی گندم خوزستان، کردستان، گلستان، فارس و کرمانشاه را ۵ استان برتر خرید تضمینی گندم اعلام کرد‌.

او درباره آخرین وضعیت سطح زیرکشت گندم افزود: اکنون عملیات کشت در استان های اقلیم سرد آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، همدان، زنجان، قزوین و بخش هایی از خراسان رضوی و لرستان آغاز شده و کماکان ادامه دارد.

سهرابی ادامه داد: برای آغاز کشت در سال زراعی جدید اقداماتی نظیر تهیه و تدارک بیش از ۵۰۰ هزار تن بذر اصلاح شده، تهیه و تدارک کودهای شیمیایی، تدارک ماشین آلات و دنباله بندهای بندی و سوخت ماشین آلات و تهیه و تدارک سموم مبارزه با آفات، بیماری و علف های هرز و برنامه ریزی جهت اجرای طرح جهش تولید در دیم زارها در سطح ۶ میلیون هکتار صورت گرفته است که برآورد می شود حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار از جهش تولید در دیم زارها مربوط به گندم است.

مجری طرح گندم وزارت جهاد گفت: برآوردها حاکی از آن است که در سال زراعی جدید حداکثر ۲ میلیون هکتار گندم آبی و ۴ میلیون هکتار گندم دیم کشت شود‌.

copied
نظر بگذارید