صادرات کره به ۱۴ هزارتن رسید

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک صنعتی گفت: براساس آمار پنج ماهه گمرک ۱۴ هزارتن کره با ارزش حدود ۶۰ میلیون دلار به بازارهای هدف صادر شده است.

آخرین به‌روز رسانی در
صادرات کره به ۱۴ هزارتن رسید

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، سیاوش سلیمی گفت: طبق روال همه ساله تولید شیرخام در نیمه دوم سال افزایش می یابد که براین اساس  شیرخام  بیشتری روانه کارخانجات شیرخشک می‌شود.

به گفته او،  بنابر آمار در ۶ ماهه نخست سال ماهانه ۲۰ هزارتن شیرخشک در کشور تولید شد که در نیمه دوم سال پیش بینی می‌شود که با افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی به ۲۴ تا ۲۵ هزارتن برسد.

سلیمی با بیان اینکه ۶۰ هزارتن شیرخشک در کارخانجات دپو شده است، افزود: در حال حاضر با نرخ های فعلی شیرخشک در صادرات مشکل داریم که قطعا با افزایش ۲۰ درصدی قیمت شیرخام، صادرات تحت شعاع قرار می‌گیرد‌‌.

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک صنعتی با بیان اینکه ماهانه حدود ۸ هزارتن شیرخشک در کشور مصرف می‌شود، گفت: با توجه به روند تولید شیرخشک تا پایان سال ماهیانه ۲۰ هزارتن شیرخشک در راستای کاهش دپوی محصول باید صادر شود.

او درباره آخرین وضعیت صادرات  کره  افزود: بنابر آمار گمرک در ۵ ماهه امسال ۱۴ هزارتن کره با ارزش حدود ۶۰ میلیون دلار به بازارهای هدف صادر شده است، درحالیکه مجموع صادرات سال قبل ۱۴ هزارتن بوده است.

سلیمی ادامه داد: برآوردها حاکی از آن است که اگر صادرات شیرخشک به ۲۰۰ هزارتن برسد، توان صادرات ۱۰۰ هزارتن کره داریم،هرچند بخشی تحت عنوان صادرات خامه صورت می‌گیرد.

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک صنعتی مصرف سالانه کره کشور را ۴۰ تا ۵۰ هزارتن اعلام کرد و گفت: بنابر آمار امکان تولید سالانه ۱۵۰ هزارتن چربی ۸۰ تا ۸۲ درصد می توان تولید کرد که بخشی از آن مربوط به کره و بخش دیگر خامه است. این درحالی است که  در سنوات گذشته واردکننده کره بودیمز اما اکنون نه تنها نیازی به واردات نداریم، بلکه صادرکننده هستیم.

copied
نظر بگذارید