شناسه خبر : 53016

اختصاصی چابک آنلاین؛

بخش بزرگی از صنعت آلومینیوم به صورت سنتی فعال است

بخش بزرگی از صنعت آلومینیوم به صورت سنتی فعال است

مدیرعامل شرکت کیهان پروفیل آریا، اظهار داشت: طرح قوانین یکباره و مشکل تامین مواد اولیه ازجمله معضلات حوزه تولید در صنعت آلومینیوم محسوب می شود.

چابک آنلاین، شمیم نادری، مهدی شاه صنمی، در گفتگو با چابک آنلاین، بیان کرد: به علت آن که قیمت های تعیین شده برای فلز آلومینیوم 20 تا 30 درصد بالاتر از قیمت جهانی است؛ علاوه بر مشکل سازی در زمینه صادرات سبب شده تا کشورهایی مانند ترکیه و چین جایگزین صنعت آلومینیوم ایران در منطقه شوند.

وی ادامه داد: صادرات نباید به صورت شمش آلومینیوم انجام شود زیرا ماده اولیه بوده و صادرات شمش به مقصد ترکیه برای صنایع پایین دستی آلومینیوم رقیب می سازد.

مدیر عامل شرکت کیهان پروفیل آریا، گفت: قیمت پایه در بورس کالا منطبق با قیمت جهانی بوده اما میان عرضه و تقاضا تعادلی وجود ندارد، بنابراین رقابت کاذب شکل گرفته و شرکت های تولید کننده مجبورند، سود30 تا 40 هزار تومانی را به شرکت های مادر پرداخت کنند.

مدیر عامل شرکت کیهان آریا، اذعان داشت: صنایع آلومینیوم با مشکل برق مواجه هستند اما سرمایه گذاری برای تامین برق نیز انجام نمی شود، هر چند که ارائه وام های بلند مدت برای احداث نیروگاه های خورشیدی و یا توزیع  ژنراتورهای دیزلی و یا گازی به همراه یارانه، راه حل گراست.

شاه صنمی، اعلام کرد: برق در شهرک های صنعتی قطع نمی شود اما اجازه ای برای روشن کردن دستگاه وجود ندارد که عملا فعالیت واحدهای تولیدی را مختل می کند زیرا کوره ها را نمی توان خاموش کرد و سرد و گرم شدن کوره، عمر آن را پایین می آورد.

وی گفت: بخش بزرگی از شمشی تولیدی کشور صادر شده بنابراین افزایش ظرفیت تولید با به روز رسانی خط تولید و نیز کشف معادن جدید آلومینا امکان پذیر است تا جوابگوی مصرف داخلی باشد.

مدیرعامل شرکت کیهان پروفیل آریا، اظهار داشت: با نگاه به اینکه بخش بزرگی از صنعت آلومینیوم کشور با حالت سنتی کار می کند؛ بنابراین با آموزش می توان زمینه های مختلف بکارگیری ماشین آلات، امکانات جدید و میزان صرفه جویی در هزینه ها را برای تولید کنندگان شفاف سازی کرد تا راندمان تولید بالا برود.

شاه صنمی، بیان کرد: باید توجه داشت که نوسازی بخش بزرگی مانند آلومینیوم بار مالی سنگینی دارد و با حمایت دولت است که می توان خط تولید و ماشین آلات را به روز رسانی کرد.

وی، ادامه داد: نگاه به پیشرفت چند سال اخیر از نظر دستگاه های تولیدی در بخش پروفیل، نشان دهنده جذب سرمایه گذار است اما اگر تولیدات بر پایه کیفیت و نه کمیت باشد می توان آینده روشنی را متصور بود.

 

ارسال نظر