شناسه خبر : 52098

اختصاصی چابک آنلاین؛

درآمد پشتیبانی امور دام چند درصد رشد کرد؟

درآمد پشتیبانی امور دام چند درصد رشد کرد؟

درآمد عملیاتی شرکت سهامی پشتیبانی امور دام کشور در نیمه نخست سال گذشته به حدود ۲۱ هزار میلیارد تومان رسید.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، این رقم در مقایسه با درآمد عملیاتی ۶ ماهه منتهی به سال ۱۴۰۱ این شرکت11 هزار میلیارد تومان رشد کرد.

افزایش 123 درصدی فروش نسبت به دوره مشابه سال قبل عمدتا ناشی از کاهش  52 درصدی مقدار و افزایش 175 درصدی نرخ فروش بوده است.

بیشترین درآمد این شرکت در 6 ماهه نخست سال گذشته از محل فروش محصولات علوفه ای به مبلغ حدود 14 هزار میلیارد تومان بوده است که  بیشترین میزان این فروش به سویای وارداتی رسیده که 382.680 تن به مبلغ 6701 میلیارد تومان به فروش رسیده است.

رتبه دوم فروش هم در 6 ماهه نخست سال گذشته به محصولات پروتئینی به مبلغ 6703میلیارد تومان رسیده است.

خریداران عمده نهاده ها و اقلام علوفه ای شامل تولید کنندگان، مرغداری ها، دامداری ها، تعاونی ها و اتحادیه ها هستند و خریداران عمده اقلام پروتئینی شامل مراکز مصرف از جمله بیمارستان  ها، دانشگاه هاو شبکه های تعریف شده توزیع( شامل فروشگا های زنجیره ای و میادین میوه و تره بار زیر نظر شهرداری ها) می شوند.

قابل توجه آنکه در 6 ماهه نخست سال گذشته خرید جو وارداتی از دو کشور انگلستان و امارات به مبلغ 59 میلیون یورو، ذرت وارداتی از کشورهای انگلستان و روسیه به مبلغ 105 میلیون یورو و سویا وارداتی از کشورهای امارات و سوئیس به مبلغ 82 میلیون یورو بوده است.

همچنین خرید خارجی در دوره مورد گزارش شامل گوشت گاو وارداتی به مبلغ 17 میلیون یورو از کشور امارات، مرغ وارداتی به مبلغ 16 میلیون یورو از کشور ترکیه و گوسفند وارداتی به مبلغ 537.600 ریال عمان از کشورهای مغولستان و استرالیا بوده است.

قابل توجه آنکه شرکت سهامی پشتیبانی امور دام کشور در 6 ماهه نخست سال گذشته دارایی های ثابت مشهود خود را تا اارزش حدود 1864 میلیارد تومان در مقابل خطرات احتمالی ناشی از حریق، سیل و زلزله تحت پوشش بیمه ای قرار داده است.

 از طرفی هم این شرکت اقلام علوفه ای  پروتئینی خود را در تاریخ صورت وضعیت مالی (به صورت شناور) تا مبلغ حدود 39 هزار میلیارد تومان در مقابل خطرات ناشی از آتش سوزی، صاعقه و انفجار، سیل و طغیان آب، زلزله و آتشفشان، طوفان، گردباد و تندباد، ضایعات ناشی از آب برف و باران،تعرق، نوسانات جریان برق، فساد کالا و ترکیدگی لوله تحت پوشش بیمه قرار داده است.

زیان خالص شرکت سهامی پشتیبانی امور دام کشور در ۶ ماهه نخست سال گذشته به رقم نزدیک 3600 میلیارد تومان رسیده است.

سرمایه این شرکت هم تا انتهای شهریور سال گذشته 1065 میلیارد تومان بوده است.

 

ارسال نظر