شناسه خبر : 49931

اعطای وام به بیماران خاص با هدف کاهش هزینه ها

اعطای وام به بیماران خاص با هدف کاهش هزینه ها

از سال ۱۴۰۱ صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج در کشور به ریاست سازمان بیمه سلامت تشکیل شد و یکی از برنامه های این صندوق که از ۲ سال اعطای وام به بیماران هدف بود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، رئیس اداره بیماری‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان با بیان اینکه بیماری های خاص، صعب العلاج و نادر در زیر مجموعه صندوق حمایتی ۱۰۷ گروه بیماری را شامل می شوند گفت: از سال ۱۴۰۱ صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج در کشور به ریاست سازمان بیمه سلامت تشکیل شد.

قهرمانی با اشاره به اینکه یکی از برنامه های این صندوق که از ۲ سال پیش توسط دانشگاه علوم پزشکی زنجان انجام شد اعطای وام به بیماران هدف بود افزود: در این خصوص اعتبار لازم برای چند گروه از بیماری ها به بانک های عامل تخصیص داده شد و این معاونت نیز به مدت سه سال متوالی به بیماران خاص، صعب العلاج و نادر طبق پروتکل اعلامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وام داد.

وی اضافه کرد: بر این اساس در سال اول ۵۰ میلیون ریال، سال دوم ۲۰۰ و سال سوم ۵۰۰ میلیون ریال وام به بیماران داده شد، به طوری بیش از ۱۰۰میلیارد ریال در سال سوم به بیماران (هر بیمار ۵۰۰ میلیون ریال) وام اعطا شد.

رئیس اداره بیماری‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان با بیان اینکه در صورت تسریع در انجام فرآیندها وام اعطایی در مدت هفت تا ۱۰ روز از سوی بانک عامل "ملت" انجام می گرفت، گفت: در شرایط کنونی برای ارائه خدمت به بیماران هدف از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشکلی وجود ندارد و این روند همچنان ادامه دارد.

 

ارسال نظر