شناسه خبر : 55363

اختصاصی چابک آنلاین؛

سالانه یک همت کاغذ مورد نیاز صنعت پرداخت الکترونیک به کشور وارد می شود

سالانه یک همت کاغذ مورد نیاز صنعت پرداخت الکترونیک به کشور وارد می شود

مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سامان، کمبود نیروی متخصص را یکی از چالش های مهم صنعت پرداخت در کشور اعلام کرد و گفت: دومین مساله مهم، موضوع دیتا سنتر های قدیمی شرکت های پرداخت و بانک ها است که نیاز به بروز رسانی دارند زیرا تراکنش های بانکی از نظر تعداد و مبلغ با چندین سال گذشته بسیار متفاوت شده و افزایش پیدا کرده است.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، احسان ترکمن در گفتگو با چابک آنلاین، با اشاره به سابقه 20 ساله فعالیت شرکت های پرداخت الکترونیک در صنعت پرداخت کشور، گفت: این شرکت ها دیتاهای بسیار خوبی از مشتریانی که به آنها خدمات ارائه می کنند دارند که قطعا براساس رفتار مشتری و با استفاده از هوش مصنوعی می توان آنها را پیش بینی کرد.

وی،اذعان داشت: شرکت هایی که در حوزه لندتک فعالیت می کنند از هوش مصنوعی برای اعتبار سنجی استفاده می کنند یعنی ازیک اعتبار سنجی سنتی به یک اعتبار سنجی برپایه و مبنای دیتا حرکت می کنند واین تسهیلات را در اختیار کاربران خود قرار می دهند. 

مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سامان، یکی از موضوعات مهم در صنعت پرداخت الکترونیک را کمبود کاغذ حساس عنوان کرد وتوضیح داد:سالانه حدود یک همت کاغذ مورد نیاز صنعت پرداخت الکترونیک به کشور وارد می شود زیرا تکنولوژی کاغذ های ترمال که در دستگاه های کارتخوان ATM استفاده می‌شود در ایران  وجود ندارد و همین موضوع باعث شده تا ارز از کشور خارج شود، هر چند که در بسیاری از موارد این رسیدهای کاغذی برای پذیرنده و دارنده کارت بانکی نیاز نیست زیرا در همان لحظه پیامک برداشت و واریز بانک برای آنها ارسال می شود.

وی،گفت:باتوجه به افزایش تعدادو مبلغ تراکنش های بانکی نیاز است که سرورها و دیتا سنترهای قدیمی شرکت های پرداخت و بانک ها بروز رسانی و ساختار آن بازسازی شود.

مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سامان،دررابطه با ایجاد مزیت رقابتی در صنعت پرداخت الکترونیک ، گفت: یکی ازبخش هایی که می توان درآن مزیت رقابتی ایجاد کرد،حفظ وافزایش پذیرندگان است واینکه بتوان در حوزه لندتک امکاناتی را به پذیرنده ها دادکه فروش خود را چند برابر افزایش دهند و این مستلزم آن است که قدرت خرید مردم از طریق تسهیلات و لندتک ها افزایش یابد.

وی،  اذعان داشت که مجموعه سپ با همکاری با بلوبانک به عنوان یک لندتک تلاش می کند تا مزیت رقابتی را برای پذیرندگان فراهم کند.

 

ارسال نظر