اختصاصی چابک آنلاین؛

رشد پایدار بیمه دانا با اصلاح زیرساخت‌ها و راهبردهای کلیدی

مروری بر کارنامه عملکردی شرکت بیمه دانا در سال‌های اخیر، نشان‌دهنده رشد چشمگیر این شرکت در تمامی شاخص‌های کلیدی است.

رشد پایدار بیمه دانا با اصلاح زیرساخت‌ها و راهبردهای کلیدی

چابک آنلاین، زهرا نامداری، بر اساس این گزارش، شرکت بیمه دانا توانسته است حق بیمه تولیدی ۸,۶۶۳ میلیارد تومانی خود در سال ۱۴۰۰ را با رشدی چشمگیر به میزان ۲۷۸ درصد، به رقمی نزدیک به ۳۳ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ ارتقا دهد.

شاید در نگاه اول چنین به نظر برسد که رشد حق بیمه تولیدی شرکت بیمه دانا دردو سال اخیر ناشی از تورم موجود در جامعه بوده اما آمار تعداد بیمه‌شدگان و بیمه‌گذاران این شرکت، تصویر متفاوتی را نشان می‌دهد. 

طبق گزارش‌های مالی منتشره، شرکت بیمه دانا در سال ۱۴۰۰ حدود هفت میلیون نفر را تحت پوشش قرار داده بود. 

جالب اینکه تعداد بیمه‌شدگان و بیمه‌گذاران این شرکت در سال ۱۴۰۲ با رشدی چشمگیر به میزان ۳۸۸ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰، به بیش از ۳۴ میلیون نفر رسیده است.

از منظر سهم از بازار نیز، شرکت بیمه دانا در دو سال اخیر توانسته سهم خود را به میزان ۵۶ درصد افزایش دهد. 

به طور دقیق‌تر، این شرکت در سال ۱۴۰۰ حدود ۷.۷ درصد از بازار بیمه کشور را در اختیار داشت، اما پس از دو سال، یعنی در سال ۱۴۰۲، سهم خود از بازار بیمه را به ۱۲ درصد رسانده است.

ناگفته نماندکه این شرکت در سایر شاخص‌ها نیز عملکرد مثبتی داشته است. 

نگاهی به آمارهای رسمی این شرکت نشان می‌دهد که نسبت خسارت شرکت بیمه دانا از ۷۶.۷ درصد در سال ۱۴۰۰ به ۵۸.۷ درصد در سال ۱۴۰۲ کاهش یافته است.

فراموش نکنیم که در شرکت‌های بیمه، کاهش متعادل و منطقی نسبت خسارت نشانه‌ای مثبت از عملکرد بهینه و سالم شرکت است. 

این کاهش، نشان‌دهنده مدیریت بهتر ریسک‌ها و افزایش سودآوری است،زیرا حق بیمه‌های دریافتی شرکت بیشتر ازمیزان خسارت پرداختی بوده است.

علاوه بر این،کاهش نسبت خسارت به شرکت بیمه اجازه می‌دهد تا منابع بیشتری برای سرمایه‌گذاری و توسعه فراهم کند.

درعین حال،ذخایر مالی خود را نیز تقویت نمایدکه این امر به تثبیت و رشد پایدار شرکت در بازار کمک می‌کند.

شرکت بیمه دانا در یکسال اخیر به‌طور جدی به اصلاح زیرساخت‌ها و فرآیندهای خود پرداخته و با استقرار نظام برنامه‌ریزی، پنج راهبرد کلیدی را دردستور کار خود قرار داده است: سرمایه انسانی، توسعه فناوری اطلاعات، توسعه بازار، انضباط بخشی مالی و تقویت سرمایه‌گذاری‌ها. 

این شرکت همچنین بر توانمندسازی سیستم و سرمایه انسانی خود تأکید دارد تا از ظرفیت‌های موجود بهره‌برداری کرده و به تحقق برنامه‌ها و افزایش سرمایه تولید دست یابد.

علاوه براین، بیمه دانا به‌دنبال توسعه بازار بیمه است و این کار را با رعایت اصول مبتنی بر ریسک و بازده انجام می‌دهد.

تداوم رشد پایدار بیمه دانا در سال ۱۴۰۳

براساس آمارها، حق بیمه تولیدی شرکت بیمه دانا درشش ماهه نخست سال جاری به رقمی بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل، شاهد رشد ۲۵ درصدی بوده است.

شرکت توانست تمامی کسری ذخایرخود را جبران و به رقمی بالغ بر 8400 میلیارد تومان ترمیم و سود خالص  را در شش ماهه نخست امسال بالغ بر900 میلیارد تومان و سود انباشته آن نیز در همین مدت به 4.140 میلیارد تومان برساند.

ازقرار معلوم،افزایش سرمایه تا پنج هزار میلیارد تومان، حفظ سهم از بازار و دستیابی به شرایط پایدار در سودآوری،  طراحی و توسعه بیمه های زندگی با ارائه محصولات جدید و تاسیس مجتمع های تخصصی بیمه عمر در کلان شهرها از جمله اهداف شرکت بیمه دانا در سال‌جاری است. 

باتوجه به آمارهای مذکور و برنامه‌های آتی این شرکت، به نظر می‌رسد که آینده روشنی در انتظار شرکت بیمه دانا باشد.

 

copied
نظر بگذارید