اختصاصی چابک آنلاین؛

سرمایه شرکت بیمه کوثر درآینده ای نزدیک به ۴۰۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید

مدیرعامل شرکت بیمه کوثرتأکیدکرد: فروش بالا تنها یک شاخص برای موفقیت یک شرکت بیمه ای بوده و سودآوری و رضایت مشتریان دو عامل حیاتی برای پایداری شرکت محسوب می‌شوند.

سرمایه شرکت بیمه کوثر درآینده ای نزدیک به ۴۰۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید

چابک آنلاین، زهرا نامداری،  "ابوالفضل آقادادی" درنشستی خبری که به مناسبت چهاردهمین سالگرد تاسیس این شرکت بیمه ای برگزار شد،به رشد قابل توجه فروش بیمه کوثردررشته‌های مختلف اشاره کرد و افزایش تقاضای شرکت‌های بزرگ به‌ویژه در حوزه‌های درمان را یکی از عوامل این رشد دانست.

وی، گفت: شرکت‌هایی مانند پتروشیمی‌ها، به‌دلیل اهمیت رضایت و رفاه کارکنان خود، به دنبال پوشش‌های بیمه‌ای با کیفیت هستندکه این امر موجب افزایش حق بیمه‌ها و سهم بیمه‌های درمان در پرتفوی شرکت شده است.

مدیرعامل شرکت بیمه کوثر، اذعان داشت که شرایط بازار و تقاضای روزافزون برای خدمات باکیفیت‌تر نیز در رشد فروش بیمه کوثر نقش مهمی داشته است.

آقادادی با اشاره به تاریخچه توسعه شرکت بیمه کوثر گفت: این شرکت در سال ۱۳۸۹ با سرمایه اولیه ۴۰ میلیارد تومان و با هدف پوشش ریسک‌های مرتبط با نیروهای مسلح تأسیس شد و درسال‌های بعد، سرمایه شرکت به مرور افزایش یافت و در سال ۱۴۰۰ به ۱۶۰۰ میلیارد تومان رسید.

وی افزود: در حال حاضر، سرمایه شرکت بیمه کوثر به ۳۳۵۰ میلیارد تومان افزایش یافته و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، تا آینده نزدیک به ۴۰۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت بیمه کوثر اظهارداشت: در سال ۱۴۰۰، فروش بیمه کوثر به ۵ هزار میلیارد تومان رسید و در سال گذشته این رقم به ۱۳ هزار میلیارد تومان افزایش یافت و در شش ماهه نخست امسال هم فروش شرکت از مرز ۱۴ هزار میلیارد تومان عبور کرده است. 

آقادادی تاکیدکرد که یکی از چالش‌های اساسی شرکت‌های بیمه ریسک نقدینگی است وهمخوان نبودن جریان نقدینگی ورودی و خروجی فشارزیادی برشرکت‌های بیمه‌ای واردکرده و این موضوع به یکی از بزرگترین چالش‌های فعلی صنعت بیمه تبدیل شده است.

وی، بیان کرد: وضعیت فعلی بازار سرمایه باعث شده تا سودآوری شرکت‌های بیمه در نیمه نخست سال ۱۴۰۳ عملکرد چشمگیری نداشته باشد و به همین دلیل، تمرکز بر بیمه‌های زندگی به عنوان راهبردی برای بهبود سودآوری مطرح شده است، اگرچه این حوزه نیز با چالش‌هایی روبه‌رو است.

 مدیرعامل بیمه کوثر توضیح دادکه مقایسه شهروندان بین بیمه‌های زندگی و سایر گزینه‌های سرمایه‌گذاری، بر تصمیم‌گیری آن‌ها تأثیر می‌گذارد و این موضوع باعث پیچیدگی در توسعه این بخش می‌شود.

آقادادی، به نقش نیروی انسانی به عنوان اصلی‌ترین سرمایه شرکت اشاره و تعداد کارکنان شرکت بیمه کوثر را ۱۵۰۰ نفر عنوان کرد و ادامه داد: سرمایه انسانی برای پیشبرد اهداف شرکت بیمه کوثر بسیار حیاتی است.

 

copied
نظر بگذارید