اختصاصی چابک آنلاین؛

سهم بیمه نامه باربری در سبد پرتفوی ۱۴ شرکت بیمه ای کمتر از یک درصد + جدول

۱۶ شرکت بیمه ای در نیمه نخست امسال ۲.۲۴۶ میلیارد تومان حق بیمه از محل صدور بیمه نامه باربری محقق کرده اند.

سهم بیمه نامه باربری در سبد پرتفوی 14 شرکت بیمه ای کمتر از یک درصد + جدول

چابک آنلاین، زهرا نامداری، مروری برعملکرد ۱۶ شرکت بیمه ای که آمار رسمی فعالیت آنها درنیمه نخست امسال اعلام شده نشان می دهدکه سهم از پرتفوی ۲ شرکت بیمه آسیا و سامان، در حق بیمه صادره رشته بیمه باربری بالای یک درصد است و این بیمه نامه  در ۱۴ شرکت بیمه دیگر سهمی کمتر از یک درصد دارد.

بر اساس این گزارش، بیمه باربری در سبد پرتفوی شرکت بیمه آسیا در شش ماهه نخست امسال به ۴ درصد رسید یعنی رقمی معادل ۸۷۷ میلیارد و ۴۷۵ میلیون تومان از حق بیمه صادره این شرکت از محل فروش بیمه نامه باربری محقق شد.

برهمین اساس شرکت بیمه آسیا جایگاه نخست را در بین ۱۶ شرکت بیمه مورد نظر این گزارش  از منظر فروش بیمه باربری در نیمه نخست امسال کسب کرد.

همچنین در شش ماهه نخست امسال شرکت بیمه دانا رقمی معادل ۲۲۱ میلیارد تومان و شرکت بیمه ملت هم رقمی حدود ۱۹۰ میلیارد و ۹۵۱ میلیون تومان حق بیمه صادره از محل رشته بیمه باربری داشتند و به ترتیب جایگاه دوم و سوم را از منظر بالاترین میزان فروش بیمه باربری در بین شرکت های مورد نظر این گزارش به دست آوردند.

photo_2024-10-12_08-44-48

شرکت های بیمه تعاون، میهن ونوین نیز به ترتیب کمترین میزان حق بیمه صادره ازمحل بیمه نامه باربری در بین این ۱۶ شرکت بیمه داشتند.

طبق اعلام بیمه مرکزی، شرکت های بیمه کشور در ۵ ماهه امسال تعداد ۱۶۴ هزار و ۵۷۹ فقره بیمه نامه باربری صادر کرده اند.

همچنین بیمه مرکزی اعلام کرده که تعداد بیمه نامه های صادره شرکت های بیمه ای در پنج ماهه امسال ۲.۸۸ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

هرچند که بیمه باربری یکی از انواع بیمه های اموال و تقریبا اجباری است که به منظور محافظت از کالاها و مرسولات دربرابر ضررهای ناشی از آسیب یا از دست دادن محموله استفاده می‌شود.

 

copied
نظر بگذارید