اختصاصی چابک آنلاین؛

گام بلند بیمه ایران برای دستیابی به بازار ۲۰ همتی در بیمه‌های زندگی

رئیس اداره کل نظارت بر بیمه‌های زندگی شرکت بیمه ایران، طراحی محصولات جدید بیمه های زندگی، برگزاری جشنواره های ستارگان فروش بیمه های زندگی، بازنگری در محصولات موجود بیمه های زندگی و بازنگری در روش های سرمایه گذاری را از جمله استراتژی های این شرکت برای دستیابی به فروش 20 همتی از بازار بیمه های زندگی کشور عنوان کرد.

آخرین به‌روز رسانی در
گام بلند بیمه ایران برای دستیابی به بازار 20 همتی در بیمه‌های زندگی

چابک آنلاین، زهرا نامداری، علیرضا کسرائیان در گفت‌وگو با چابک آنلاین، دستیابی به بازار فروش 20 همتی از بازار بیمه های زندگی کشور را یکی از اهداف پیش بینی شده شرکت بیمه ایران برشمرد. 

وی افزود:بررسی ها نشان می دهد که  میانگین سهم پرتفوی بیمه های زندگی در جهان ۵۵ درصد و در ایران حدود ۱۰ درصد است. 

به گفته وی، در اکثر کشورهای توسعه یافته بیش از ۸۰ درصد جمعیت کشورها تحت پوشش بیمه های زندگی قرار دارند درحالی که این میزان در کشور ما حدود ۲۸ درصد جمعیت کشور است. 

این مقام مسئول در بیمه ایران اذعان داشت که  در سال گذشته شرکت سهامی بیمه ایران از محل صدور بیمه نامه های زندگی فروش 6.7 همتی داشت که حدود 9 درصد از سهم پرتفوی شرکت و 14 درصد از سهم بازار بیمه های زندگی کشور را به خود اختصاص داد.  

به گفته وی، شرکت بیمه ایران در راستای تاکید وزیر امور اقتصادی و دارایی برای توسعه بیمه های زندگی، مطابق تصمیم هیات  مدیره و مدیرعامل وقت و همچنین تاکیدات و دستورهای سرپرست  شرکت ، برنامه های متنوعی را در راستای افزایش سهم پرتفوی بیمه های زندگی و گسترش عرضه آن در  دستور کار خود قرار داده و سیاست ها و برنامه های استراتژیک متنوعی در این خصوص تدوین شده است.

کسرائیان افزود: درهمین راستا برنامه ای سه ساله در معاونت بیمه های زندگی شرکت سهامی بیمه ایران تدوین شده  که بر مبنای آن در 3 سال سهم بیمه های زندگی در شرکت سهامی بیمه ایران وصنعت بیمه افزایش خواهد یافت‌.

رئیس اداره کل نظارت بر بیمه های زندگی شرکت بیمه ایران،اظهارداشت طراحی محصولات جدید بیمه های زندگی یکی از استراتژی های بیمه ایران بوده و درحال حاضر مجوز لازم برای یکی از این محصولات (بیمه مستمری مکمل بازنشستگی متصل به صندوق) از بیمه مرکزی اخذ شده  و عملیات راه اندازی و عرضه آن در پاییز سال جاری انجام خواهد شد.

کسرائیان گفت: محصول جدید شرکت بیمه ایران محصولی منحصر به فرد در زمینه بیمه های مستمری است که براساس آخرین مطالعات بیمه نامه های مستمری آمریکا و چندین کشور اروپایی طراحی و بومی سازی شده است و بسیاری از مشکلات و چالش های کنونی مربوط به بیمه های مستمری در آن برطرف شده است.

وی معتقد است در صورتی که عرضه محصول جدید شرکت بیمه ایران، بیمه مستمری مکمل بازنشستگی متصل به صندوق که برنامه ریزی های لازم برای اطلاع رسانی و عرضه گسترده آن درحال انجام است محقق شود، این شرکت می تواند حتی بیش از 20 همت سهم از بازار بیمه های زندگی کشور را به دست آورد.

رئیس اداره کل نظارت بر بیمه های زندگی شرکت سهامی بیمه ایران، پیش بینی کرد که  محصول جدید بیمه مستمری شرکت بیمه ایران یک تغییر درکل صنعت بیمه و پرتفوی شرکت های بیمه ای ایجاد کند و هدف از این طرح ایجاد انگیزه برای سایر شرکت های بیمه هم هست تا صنعت بیمه بتواند در زمینه بیمه های زندگی فعالیت بهتر و بیشتری داشته باشد.

photo_2024-10-01_12-20-24

کسرائیان گام دوم شرکت بیمه ایران برای رسیدن به سهم از بازار 20 همتی بیمه های زندگی را برگزاری جشنواره های توسعه و فروش بیمه های زندگی عنوان کرد و گفت: اولین جشنواره توسعه به نام  "ستارگان فروش بیمه های زندگی" در تیر و مرداد سالجاری برگزار شد و دومین جشنواره مذکور نیز به نام "جشنواره نخبگان بیمه های زندگی" از ابتدای مهرماه آغاز شده است.

وی ادامه داد: در گام سوم دوره آموزش عالی مدرسین بیمه های عمر و حوادث با همکاری مدیریت  آموزش و پژوهش شرکت بیمه ایران طراحی و برگزار شد و از هر استان 2 نفر و از شعب تهران یک نفر یعنی در مجموع 87 نفر در این دوره شرکت کردند.

رئیس اداره کل نظارت بر بیمه های زندگی شرکت بیمه ایران، درخصوص هدف برگزاری دوره آموزش عالی مدرسین بیمه های عمر و حوادث، گفت: این دوره با دوهدف برگزار شد اول اینکه مدرسین عالی بتوانند به عنوان مدرس تخصصی رشته های عمر و حوادث در شرکت سهامی بیمه ایران برای همه استان ها ارائه خدمت نمایند و از سوی دیگر  یک وحدت رویه در انتقال دانش و بروزرسانی اطلاعات همکاران شرکت شکل بگیرد.

کسرائیان اذعان داشت که مدرسین بیمه های عمر و حوادث شرکت بیمه ایران، همیاران و سفیران بیمه های عمر و حوادث و بازوی اجرایی معاونت بیمه های زندگی در استان های کشور خواهند بود و هدایت کار برای فروش و عرضه بیمه نامه های زندگی، و همچنین هدایت نمایندگان و تیم های فروش را بر عهده خواهند داشت.

وی، یکی دیگر از اقدامات شرکت بیمه ایران برای رسیدن به چشم انداز پیش بینی شده در بیمه های زندگی را بازنگری در محصولات موجود بیمه های زندگی برشمرد و افزود: به همین منظور طرح های موجود باید مناسب سازی می شدند که درهمین راستا شرایط جدیدی برای بیمه نامه زندگی سپاس انجام شد که این محصول با آنچان تغییراتی چشمگیر، بخشی از دغدغه بیمه شدگان در بیمه های زندگی در هزینه های بستری درمانی را نیز تحت پوشش قرار می دهد که این محصول بهبود یافته از آبان ماه به بازار عرضه خواهد شد.

رئیس اداره کل نظارت بر بیمه های زندگی شرکت سهامی بیمه ایران، بازنگری در روش های سرمایه گذاری، ایجاد تنوع و جذابیت در سرمایه گذاری ها و صندوق های سرمایه گذاری را نیز از دیگر اقداماتی انجام شده در راستای افزایش فروش بیمه های زندگی عنوان کرد تا به واسطه آن منافع بیمه گذاران هم تامین شود.

ارائه خدمات الکترونیکی به بیمه گذاران و بیمه شدگان بیمه های زندگی نیز از اقدامات دیگر شرکت سهامی بیمه ایران در سال جاری می باشد. کسرائیان افزود ارائه خدماتی پر کاربرد بیمه های زندگی از قبیل درخواست بازخرید بیمه نامه، دریافت وام یا برداشت‌ بخشی از اندوخته بیمه های زندگی از نخستین خدماتی است که تا پیش از پایان آبان ماه در سامانه و اپلیکیشن " ایران من" در اختیار تمامی بیمه گذاران بیمه های زندگی قرار خواهد گرفت.

به گفته کسراییان، استفاده از اقیانوس آبی و بزرگ کردن کیک صنعت بیمه یکی دیگر  از استراتژی های شرکت سهامی بیمه ایران است و به همین دلیل این شرکت به دنبال طرح هایی است که تاکنون شرکت های بیمه ای به سراغ آن نرفته اند و اینگونه بیمه ایران جوابگوی نیازهایی خواهد بود که تاکنون در بیمه های زندگی دیده نشده است.

به اعتقاد وی، تغییر آیین نامه شماره 68 شورای‌عالی بیمه به آیین نامه 107 یکی از اتفاقات خوبی بود که در این مسیر افتاد چراکه آیین نامه جدید با این هدف طراحی شد تا دست شرکت های بیمه را برای ارائه محصولات جدید بیمه زندگی باز کند.

 

copied
نظر بگذارید