اختصاصی چابک آنلاین؛

رقابت اصلی در آینده بر سر ادارۀ شرکت‌ها از منظر قیمت تمام شده است + فیلم

سیدمجید بختیاری، کارشناس صنعت بیمه: به طور معمول شرکت های بیمه ای یک مبلغ حق بیمه و یک مبلغ خسارت صادر می‌کنند که نتیجۀ آن طبق سالنامه‌های آماری شرکت‌ها مشخص است.

آخرین به‌روز رسانی در
رقابت اصلی در آینده بر سر ادارۀ شرکت‌ها از منظر قیمت تمام شده است + فیلم

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، شرکت‌ها یک سری فعالیت‌های سرمایه‌گذاری هم دارند که کیفیت و مدیریت در آن اهمیت به سزایی دارد؛ مثلاً یک شخص می‌تواند به جای این‌که کل سرمایه‌ خود  را در بازار بورس سرمایه‌گذاری کند، وارد بازارهایی مانند سهام شود و برای محافظه‌کاری در یک safe side یا دایرۀ امن قرار بگیرد.

به هرحال وضعیت بازدهی بازار بورس و یا بازارهای دیگری مثل ملک مشخص است.

اما بحث مهم‌تری که به توجه بیشتر نیاز دارد «قیمت تمام شدۀ اداره شرکت» است.

 در اینجا مفاهیم تحول دیجیتال می‌توانند به کمک ما بیایند. 

اگر بتوانیم بنگاه یا همان شرکت بیمه را با قیمت تمام شدۀ بهینه (و نه کم) اداره کنیم، به این معنا که از دارایی‌های آن به نحو مطلوب استفاده کنیم و دارایی‌های سمی را حذف کنیم می‌توانیم به بهره‌وری برسیم.

رقابت اصلی در آینده بر سر نحوۀ ادارۀ شرکت‌ها از منظر قیمت تمام شده است.

هرچقدر شرکت به شکل بهینه‌تری اداره شود و قیمت تمام شدۀ اداره آن بهینه‌تر باشد، ضمن این‌که ذی‌نفعان اصلی از جمله سهامداران رضایت بیشتری خواهند داشت، به نفع مصرف کننده یا بیمه‌گذار نیز خواهد بود. 

این عمل ثبات و آرامش شرکت‌ها و صنعت بیمه را بیشتر خواهد کرد. 

یکی از کارهایی که مدیران در صنعت بیمه باید به آن توجه کنند نحوۀ ادارۀ شرکت با استفاده از سبک‌های جدید است.

وقتی از بهینه کردن حرف می‌زنیم، باید به تعداد شعبه‌ها در نقاط مختلف توجه کنیم؛ مثلاً این‌که آیا در فلان منطقه می‌توان نتیجۀ مشابه را بدون وجود شعبه دریافت کرد؟ یا این‌که اگر شعبه‌ای داریم آیا روش ادارۀ آن باید مانند سی سال قبل باشد؟ یا می‌توان آن را طور دیگری اداره کرد؟ آیا تجربیات موفق‌تری در این زمینه وجود دارند؟ آیا تجهیزات لازم را می‌توان به شکل دیگری تأمین کرد؟ آیا می‌توان در هزینه‌های شرکت بازنگری انجام داد؟ معتقدم  می‌شود.

از طریق نواندیشی و نوآوری می‌توان کارهای جدیدتری انجام داد.

همۀ این‌ها باید شاخص بهره‌وری را در سازمان تقویت کنند و من فکر می‌کنم که این کاملاً شدنی است.

به عبارت دیگر اگر در آینده کیفیت مدیریت را با ورود جوانان به این حوزه بالا ببریم، ممکن است یکی از دغدغه‌های آن‌ها رقابت بر سر نحوۀ ادارۀ بنگاه و یا قیمت تمام شدۀ ادارۀ بنگاه باشد.

حتماً تحلیل‌گران اقتصادی در صورت‌های مالی، چه در حوزۀ بازار سرمایه و چه در حوزه‌‌های دیگر به این نکته دقت می‌کنند که یک سازمان با چه قیمت تمام شده‌ای درحال اداره شدن است.

 

copied
نظر بگذارید