اختصاصی چابک آنلاین؛

"چالش‌های پیش‌روی صنعت بیمه در مسیر پذیرش پلتفرم به‌عنوان سرویس (PAAS)" چیست؟ + فیلم

مدیر فناوری اطلاعات شرکت بیمه کارآفرین، اظهار کرد: در پاسخ به این که آیا می‌توانیم از محیط پلتفرم به عنوان سرویس یا PAAS استفاده کنیم، باید ابتدا کمی به عقب برگردیم و ببینیم مدل بلوغی که به وسیله‌ی آن به PAAS رسیدیم چگونه بوده است؟

"چالش‌های پیش‌روی صنعت بیمه در مسیر پذیرش پلتفرم به‌عنوان سرویس (PAAS)" چیست؟ + فیلم

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی،  "کیوان عباسی" در گفتگو با چابک آنلاین، افزود:  زمانی بود که ما مدل ابری Infrastructure as a Service یا همان IAAS را ارائه می‌کردیم، که درواقع سخت‌افزار، دسترسی اینترنت، بک‌آپ‌گیری، سرور و موارد این چنینی را در قالب سرویس در اختیار شرکت‌ها می‌گذارد و این سرویسی است که امروزه معمول شده و شرکت‌ها از آن استفاده می‌کنند.

وی،تصریح کرد: در مدل بلوغ یافته بعدی Software as a service یا همان SAAS نیز به این جمع اضافه شد که در این مدل عملاً مدیریت software نیز واگذارو جزو سرویس‌ها به شرکت‌ها ارائه شد.

مدیر فناوری اطلاعات شرکت بیمه کارآفرین، گفت: امروزه هنوز نمونه‌های انگشت‌شماری از SAAS را داریم که جا افتاده‌اند، اما هنوز خیلی جای کار دارند تا کامل معرفی شوند و با سوالات جدی‌ای مواجه هستند،همچنین بلوغی که در صنعت بیمه راجع به آن صحبت می‌کنیم در این سطح است و تلاش این است که در وهله‌ی اول SAASها را جا بندازیم و پخته کنیم،چرا که سوالات متعددی وجود دارد و وقتی ما Softwareهایمان را هم به عنوان سرویس ارائه کرده‌ایم، دسترسیمان با دیتا کمی متفاوت می‌شود.

عباسی، اذعان داشت: مواردی مثل ویو گرفتن و بک‌آپ گرفتن همگی متفاوت می‌شوند و ما در شرکت‌های بیمه هنوز چندان برای این موضوع آماده نیستیم، مدل Platform as a service یک مدل بالغ شده از هردوی این‌ها بوده و مجموعه‌ای از تمام چیزهایی که یک شرکت بیمه به صورت as a service نیاز دارد را در بر می‌گیرد.

وی، ادامه داد: از طرف دیگر می‌تواند رویکرد و استراتژی بسیار خوبی باشد، اما هنوز شکافی وجود دارد، چرا که همچنان در Infrastructure و Software کار می‌کنیم و هنوز از نظر رویکرد و استراتژی به این جمع‌بندی نرسیده‌ایم که می‌توانیم پلتفرم‌ها را به عنوان سرویس بگیریم.

مدیرفناوری اطلاعات شرکت بیمه کارآفرین،گفت: بخشی از این موضوع به پیچیدگی صنعت بیمه برمی‌گردد، بخش دیگر به دستورالعمل‌ها و مقررات و بخش دیگر نیز به خود ما که در بدنه  صنعت بیمه هستیم و همچنان مایلیم که درگیر کارهای مربوط به software باشیم، بنابراین فکر می‌کنم که استفاده از PAAS می‌تواند یک رویکرد و یک استراتژی باشد اما هنوز کمی فاصله وجود دارد.

 

copied
نظر بگذارید