اختصاصی چابک آنلاین؛

انتقاد جدی وزیر اقتصاد از ضعف نظارت بیمه مرکزی بر عملیات شرکت‌های بیمه ای

وزیرامور اقتصاد و دارایی با تاکید براهمیت موضوع رگولاتوری و نظارت بیمه مرکزی اظهارداشت: درحال حاضر نظارت بیمه مرکزی بر صنعت بیمه ضعیف است.

آخرین به‌روز رسانی در
انتقاد جدی وزیر اقتصاد از ضعف نظارت بیمه مرکزی بر عملیات شرکت‌های بیمه ای

به گزارش چابک آنلاین، عبدالناصر همتی افزود :نمی گویم که نظارت بیمه مرکزی بر عملیات بیمه ای شرکت‌ها قبلا هم ضعیف نبوده اما با توجه به تجره و تخصص این سالها و آشنا شدن با نظارت جهانی انتظار می رفت که نظارت ها در صنعت بیمه کشور بیشتر شود. 

وی، گفت: در حال حاضرسهم بیمه  اتکایی اجباری در بیمه مرکزی از ۲۵ تا ۵٠ درصد به ۵تا ۱٠ درصد یعنی به حداقل رسیده بنابراین دیگر اتکایی اجباری دغدغه اصلی بیمه مرکزی نیست. 

وزیر امور اقتصادی و دارایی اذعان داشت که دغدغه اصلی بیمه مرکزی باید نظارت باشد و نباید در این زمینه مماشات کند و باید به طور جدی به مساله نظارت ورود کند و جلوی تخلفات را بگیرد. 

وی افزود:  بیمه مرکزی نباید در امور شرکت های بیمه ای  دخالت کند و همانطور که نظارت در تمام دنیا به صورت آنلاین است، باید بتواند به صورت هفتگی یک گزارش از همه شرکت های بیمه داشته باشد و فقط امور خاص را از نزدیک بررسی کند. 

همتی اذعان داشت که معیارهای توانگری باید اصلاح شود و درحال حاضر شاخص سطح برای توانگری درست نیست و باید به تدریج به استانداردهای جهانی نزدیک کنیم.

 

copied
نظر بگذارید