اختصاصی چابک آنلاین؛

درآمد حساب مستقل اتکایی ویژه بیمه مرکزی ۳۳۱ میلیارد تومان رشد کرد

درآمد حق بیمه اتکایی قبولی سال گذشته حساب مستقل اتکایی ویژه بیمه مرکزی با 331 میلیارد تومان رشد نسبت به سال ماقبل به رقم حدود 3 هزار میلیارد تومان رسید.

آخرین به‌روز رسانی در
درآمد حساب مستقل اتکایی ویژه بیمه مرکزی 331 میلیارد تومان رشد کرد

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، درآمد حق بیمه اتکایی قبولی سال گذشته حساب مستقل اتکایی ویژه بیمه مرکزی درسال 1401، 2662 میلیارد تومان بود.

براساس این گزارش، سود خالص حساب مستقل اتکایی ویژه بیمه مرکزی هم در سال گذشته به  1328میلیارد تومان رسیده که نسبت به سال ماقبل رشدی 403 میلیارد تومانی را نشان می دهد.

حساب مستقل اتکایی ویژه، براساس تصویب نامه هیات وزیران به منظور تقویت بیمه های اتکایی کشور در مقابله با تحریم های اقتصادی و با استفاده از ظرفیت اعتبار اختصاص یافته بیمه مرکزی از محل حساب ذخیره ارزی، در آذر ماه سال 89 در بیمه مرکزی ایجاد شد تا به عنوان جایگزین موئسسات بیمه گر خارجی برای پوشش خطراتی باشد که قبل از تحریم ها از طریق موسسات بیمه داخلی به شرکت های خارجی واگذار می شد.

فعالیت حساب مستقل اتکایی ویژه از 15 مهرماه سال 89 آغاز شده است.

این حساب 2 نوع حق بیمه اتکایی قبولی دارد که حق بیمه اتکایی قبولی اختیاری این حساب در سال گذشته برابر با 1423 میلیارد تومان و حق بیمه اتکایی قراردادی این حساب هم برابر با 1569 میلیارد تومان بوده است.

حق بیمه اتکایی قبولی اختیاری مربوط به قراردادهای نسبی شامل اختیاری و مازاد سرمایه و حق بیمه اتکایی قبولی قراردادی مربوط به قراردادهای غیر نسبی شامل مشارکت و مازاد خسارت است.

حساب مستقل اتکایی ویژه بیمه مرکزی تا پایان سال گذشته حدود 787 میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده است.

مطالبات از بیمه گران اتکایی و بیمه مرکزی، حساب مستقل اتکایی ویژه بیمه مرکزی در سال گذشته 2869 میلیارد تومان بوده است.

بیشترین مطالبات این حساب از شرکت بیمه ایران با 658 میلیارد تومان بوده است.

قابل توجه آنکه بدهی این حساب به 4 شرکت بیمه ای، اتکایی امین، نوین ، میهن و ایران معین تا پایان سال گذشته برابر با 26 میلیارد تومان بوده که بیشترین بدهی را به شرکت بیمه نوین با 15 میلیارد تومان داشته است.

 

copied
نظر بگذارید