اختصاصی چابک آنلاین؛

افزایش استانداردها راهی مهم برای کنترل و کاهش ریسک در صنعت نفت است + فیلم

افزایش استانداردها راهی مهم برای  کنترل و کاهش ریسک در صنعت نفت است + فیلم

مدیر بیمه های مهندسی، مسئولیت و انرژی شرکت بیمه کارآفرین،اظهار کرد که صنعت نفت، یک صنعت وارداتی بوده که ازخارج کشور به داخل منتقل شده و تمامی تجهیزات از لحاظ فرآیندی، امکانات وساخت بر اساس استانداردهای بین المللی در حوزه تخصصی آن تجهیزات صادر می شود.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، "سام نصرالهی" درگفتگو با چابک آنلاین، گفت: هنگامی که تجهیزات تولید می شود استانداردها و شرایطی را بر مبنای سازنده و تولید کننده آن دریافت می کند.

وی بیان کرد:استانداردهای موجود در حوزه نفت و انرژی بسیار بالا است و اگر این استانداردهای اجرا شده در زمان ساخت و بهره برداری رصد شود و بر روی آن ها کنترل و ارزیابی صورت گیرد می توان ریسک را تا حد قابل توجهی کاهش داد.

مدیربیمه های مهندسی، مسئولیت و انرژی شرکت بیمه کارآفرین، تصریح کرد : یکی از کارهایی که بیمه گران و بیمه گزاران باید انجام دهند ارزیابی ریسک و ارائه  گزارش های کنترل ریسک و ارزیابی ریسک توسط کارشناسان ارزیاب است که دارای تخصص در این حوزه  هستند.

نصرالهی،ادامه داد: این افراد به عنوان شخص ثالث هستند که با نگرش شخص ثالث به پروژه ها، ارزیابی ریسک را انجام می دهند و در این ارزیابی نکات و موضوعاتی را که بیمه گزار اصلی متوجه آن نیست و یا به آن نکات اهمیت بالایی داده نمی شود را از طریق کارشناسی و ارزیابی کنترل می کنند.

مدیر بیمه های مهندسی، مسئولیت و انرژی شرکت بیمه کارآفرین، اذعان داشت:در صنعت نفت و گاز به صورت پی در پی با خسارت های بزرگ مواجه نیستیم و عمده خسارت ها از نوع خسارت های کارگاهی و روتین است که با توجه به کنترل های ریسک و استانداردهای موجود می توان خسارت را کنترل کرد.

نصرالهی اضافه کرد:درصورتی که خسارتی اتفاق بیفتد دارای شدت بالایی خواهد بود همانطور که در چند سال گذشته آتش سوزی پتروشیمی بوعلی پیش آمد که  بزرگترین خسارت صنعت بیمه است که تا کنون اتفاق افتاده است.

 

حجم ویدیو: 50.07M | مدت زمان ویدیو: 00:02:11 دانلود ویدیو
ارسال نظر