اختصاصی چابک آنلاین؛

شرکت تولید برق تهران اموال خود را تا چه میزان بیمه کرد؟

شرکت تولید برق تهران اموال خود را تا چه میزان بیمه کرد؟

دارایی های ثابت شرکت تولید نیروی برق تهران در سال گذشته به ترتیب به بهای تمام شده ۱۵ هزار میلیارد تومان به مبلغ ۲.۴۳۹ میلیارد تومان در مقابل خطرات ناشی از حریق، سیل و زلزله تحت پوشش بیمه قرار داشت.

چابک آنلاین، ندا معظمی، شرکت تولید نیروی برق تهران جزء واحد های تجاری فرعی شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی است که به فعالیت در زمینه تولید و فروش برق بهینه سازی و توسعه ظرفیت نیروگاه های تحت مالکیت می پردازد.

بررسی  عملکرد شرکت تولید نیروی برق تهران نشان داد که موجودی مواد و کالا، قطعات و لوازم یدکی این شرکت در سال گذشته تا سقف ۱۹۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان و موجودی مواد و کالای به میزان  ۱۳۲ میلیارد تومان در مقابل خطرات ناشی از سیل زلزله و آتش سوزی بیمه شده است.

در این بین شرکت تولید نیروی برق تهران موجودی های نیروگاه افق ماهشهر را در سال گذشته تحت پوشش بیمه قرار نداده است.

براساس این گزارش، هیئت وزیران در جلسه مورخ ۱۷ دی ۱۳۹۹ و در راستای تکلیف مندرج در قانون مدیریت بحران کشور و به پیشنهاد مشترک وزارت امور اقتصادی و دارایی کشور، آیین نامه اجرایی بند (چ) ماده (۱۳) قانون مدیریت بحران کشور موضوع توسعه پوشش بیمه ای اموال دستگاه های اجرایی به قیمت کارشناسی را تصویب کرد.

در همین راستا دستگاه های اجرایی موظف شدند تا در سقف اعتبارات تأمین شده  به منظور ارتقای سطح تاب آوری خود، تمامی اموال بیمه‌پذیر خود را در برابر حوادث و سوانح، به قیمت کارشناسی نزد یکی از مؤسسات بیمه و صندوق ها، با رعایت اصول کلی مندرج در آیین نامه، تحت پوشش بیمه ای متناسب قرار دهند.

ارسال نظر