شناسه خبر : 55530

اختصاصی چابک آنلاین؛

انتصاب من برای مدیر عاملی بیمه ایران به پشتوانه مجوز مجمع و هیات وزیران است + فیلم

انتصاب من برای مدیر عاملی بیمه ایران به پشتوانه مجوز مجمع و هیات وزیران است + فیلم

مدیرعامل شرکت بیمه ایران اظهارداشت: که در یک مقطع زمانی، بادرخواست خودم از بیمه ایران بازخرید خدمت کردم و در ۱۷ سال اخیر در هیچ شرکت دولتی نبوده‌ام و سال گذشته برای بار دوم با پیشنهاد مدیرعاملی بیمه ایران مواجه شدم.

 چابک آنلاین، زهرا نامداری، محمدرضا کشاورز، ادامه داد: دو فرآیند طی شده یکی فرآیند انتصاب یکی فرآیند بکارگیری یا برگشت به کار که البته  فرآیند انتصاب مدیرعامل بیمه ایران کاملا قانونی است زیرا مجمع تصمیم می گیرد و حکم آن هم توسط رییس مجمع صادر می شود.

به گفته وی، در هیچ قسمت اساسنامه شرکت بیمه ایران گفته نشده که مدیرعامل بیمه ایران الزاما باید کارمند دولت باشد، پس این فرآیند یک فرآیند کاملا قانون است و مجمع بیمه ایران نشسته تصمیم گرفته طبق اساسنامه حکمی هم صادر شده برای مدیرعامل بیمه ایران که از امروز این فرد مدیرعامل این شرکت می شود. 

مدیرعامل شرکت بیمه ایران بیان کرد: در مورد فرآیند به کارگیری یا اشتغال به کار یا برگشت مجدد نیز، از دولت مصوبه هیات وزیران را گرفتند هر چند که  به طور معمول عرف اینگونه نیست که مدیر عامل بیمه ایران برود و مصوبه بگیرد زیرا مجمع باید حکم را بزند اما این مجوز گرفته شده است.

وی تاکیدکرد: تا اینجای کار هیچ تخلفی صورت نگرفته و  دولت یک رکن است که مجوزی صادر کرده و گفته که بکارگیری این فرد از نظر ما مانعی ندارد اما نهادهای دیگر روی این موضوع بحث دارند.

مدیرعامل شرکت بیمه ایران، ادامه داد: همواره به قوانین و مقررات احترام گذاشته‌ام و اگر روزی گفته شود که از امروز دیگر نمی توانید مدیر عامل شرکت بیمه ایران باشید، بنده یک دقیقه بعد از آن اعلام، قطعا در این سمت نمی مانم.

 

حجم ویدیو: 67.13M | مدت زمان ویدیو: 00:02:56 دانلود ویدیو
ارسال نظر