شناسه خبر : 55417

اختصاصی چابک آنلاین؛

سهم بیمه در برنامه هفتم توسعه مشخص شد + فیلم

سهم بیمه در برنامه هفتم توسعه مشخص شد + فیلم

رئیس کل بیمه مرکزی اعلام کردکه در برنامۀ پنج سالۀ ششم توسعه ضریب نفوذ صنعت بیمه عدد ۷ تعیین شد و اینکه آیا رسیدن به چنین عددی برای صنعت بیمۀ ایران و اقتصاد کشور به لحاظ تئوریک و عملی ممکن است یا خیر درحال حاضر قابل ارزیابی است چرا که برنامۀ ششم به پایان رسیده است.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، "علی استاد هاشمی"، درگفتگو با چابک آنلاین  افزود: با توجه به این‌که میانگین ضریب نفوذ در دنیا چیزی در حدود 6 درصد بوده و در کشورهای پیشرفته مثل آمریکا و چین و در کشورهای نوظهور همۀ این عددها احصا شده برای ما به عنوان یک کشور درحال توسعه تعیین عدد 7  درصد عدد چندان منطقی و درستی نیست.

به گفته وی، البته ظرفیت لازم برای رسیدن به ضریب نفوذ بالاتر در کشور وجود دارد  اما به هرحال باید در نظر داشت که دربارۀ ضریب صحبت می شود که در مخرج کسر آن GDP کشور قرار می‌گیرد.

رئیس کل بیمه مرکزی گفت که لازم است وقتی دربارۀ مفاهیم کلان اقتصادی کشور صحبت می شود و با توجه به شرایط حال حاضر به نظر می‌رسد اگر در برنامۀ هفتم  توسعه عدد 3  درصد را هدف قرار دهیم می‌تواند عدد معقولی باشد هرچند که ممکن است با برنامه‌ریزی مطلوب حتی بتوانیم از این عدد هم عبور کنیم و اگر هم نتوانیم به این هدف که نسبتاً عدد معقولی است برسیم باید به سراغ آسیب شناسی برویم.

وی تصریح کرد که در برنامۀ هفتم  توسعه ماده‌ای که برای بیمه درنظر گرفته شده بود چند هدف کلی داشت، یکی بحث بیمه‌های اتکایی بود، دیگری بحث بیمۀ عمر و زندگی و بحث آخرهم رسیدن به ضریب نفوذ بود  اما این ماده به طور کلی حذف شد و درحال حاضر در برنامۀ هفتم به جز یکی دو مورد که در حوزۀ بیمه‌های کشاورزی هستند و سهم بیمه‌های بازرگانی را برای ورود به بیمه‌های کشاورزی باز کردند؛ تقریباً هیچ برنامۀ بیمه‌ای نداریم.!

 

حجم ویدیو: 34.68M | مدت زمان ویدیو: 00:03:59 دانلود ویدیو
ارسال نظر