شناسه خبر : 55386

اختصاصی چابک آنلاین؛

دو دلیل مهم پایین بودن نرخ بازده دارایی شرکت های بیمه ای اعلام شد +فیلم

دو دلیل مهم پایین بودن نرخ بازده دارایی شرکت های بیمه ای اعلام شد +فیلم

مدیرعامل شرکت بیمه پاسارگاد در توصیف دلایل نرخ پایین بازده دارایی‌ها در شرکت‌های بیمه ای اعلام کرد که این امر به فعالیت شرکت‌ها در رشته‌های مختلف برمی‌گردد زیرا وقتی نزدیک به ۷۰ درصد تولید بازار به بیمه شخص ثالث اتومبیل، درمان و بدنه اتومبیل مربوط می شود، شرکت‌های بیمه ای هر مبلغی که بابت حق بیمه دریافت می کنند باید مازاد بر آن را نیز به بیمه گذار بازپس بدهند.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، معصوم ضمیری، در گفتگو با چابک آنلاین افزود : برای اصلاح این روند، شرکت های بیمه ای باید راه خود را جدا کنند و به رشته های با این سطح بازدهی ، ورود و سرمایه گذاری نکنند، همانند شرکت بیمه پاسارگاد که یکی از این شرکت ها بوده است.

به گفته وی،  ۶۰ درصد تولید شرکت بیمه پاسارگاد، بیمه عمر و زندگی بوده و این شرکت بیمه ای به سمت بیمه های زیان ده نرفته زیرا اگر رفته بود مثل شرکت های دیگر بازده دارایی پایینی داشت.

مدیرعامل شرکت بیمه پاسارگاد افزود که شرکت های بیمه ای برای جلوگیری از افت نرخ بازده دارایی باید 2 اتفاق را رقم بزنند، اول اینکه شرکت های بیمه ای بپذیرند بازار و رشته های خود را با نرخ فنی، قابل قبول و سود آور اداره کنند، زیرا شرکت های بیمه ای محل تامین مجانی برای مردم نیستند.

به گفته وی، عامل دوم، ثبات مدیریت در شرکت‌های بیمه ای بوده، به عنوان مثال مدیری در شرکت بیمه منصوب می شود و نمی داند تا دوسال دیگر هست یا نیست و برنامه ریزی در رشته های سودآور را ترجیح نمی دهد و دنبال رشته‌هایی است که ساده فروخته می شود؛ و این تولید در آینده چقدر زیان به بار خواهد آورد؟ دیگر  او نیست که پاسخگو باشد.

ضمیری تاکید کرد که  اصلاح ترکیب تولید و اصلاح نرخ‌ها با کنترل رقابت در بازار مسائلی است که جای بحث زیادی دارد و تا زمانی که این مسائل پیچیده حل نشود انگیزه سرمایه‌گذاری در صنعت بیمه  کم است.

 

حجم ویدیو: 62.37M | مدت زمان ویدیو: 00:03:01 دانلود ویدیو
ارسال نظر