شناسه خبر : 55302

اختصاصی چابک آنلاین؛

بیمه مرکزی با شرکت‌های بیمه متخلف برخورد خواهد کرد

بیمه مرکزی با شرکت‌های بیمه متخلف برخورد خواهد کرد

رییس کل بیمه مرکزی از اصلاح روند نزولی ضریب نفوذ بیمه در سال ۱۴٠۲ خبرداد و اظهارداشت: در سال ۱۴۰۱ ضریب نفوذ صنعت بیمه در کشور ۱.۸۲ بوده است که در سال گذشته طبق برآوردهای انجام شده این رقم به ۲.۱۴ رسیده است.

به گزارش چابک آنلاین، علی استادهاشمی، در نشست خبری بااصحاب رسانه، گفت: از نظر ضریب نفوذ بیمه، رتبه ایران در منطقه کماکان چهار است اما از منظر رتبه جهانی، جایگاه ایران از ۶۶ به ۵۹ رسیده است. 

وی، اذعان داشت که میزان حق بیمه تولیدی کشور در سال گذشته بالغ بر ۲۷۵ همت بوده  که در مقایسه با سال ۱۴٠۱ حدود ۵۹ درصد رشد داشته است.

استادهاشمی افزود: برهمین اساس از نظر حق بیمه تولیدی در سال ۱۴٠۲، ایران جایگاه پنجم را در منطقه و جایگاه ۴۶ را در رتبه جهانی دارد. 

رئیس کل بیمه مرکزی،اظهارداشت: میزان خسارت پرداختی نیز در سال ۱۴۰۲ با ۶۱ درصد رشد به سقف ۱۶۲ همت رسید.

استادهاشمی،  گفت: کارهای بزرگی درسال گذشته انجام شد که یکی از آنها شروع و پرداخت خسارت حوادث طبیعی از سوی صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان بود. 

به گفته وی، هنوز سقف پرداخت صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان بسیار پایین بوده  اما این صندوق شروع به کار کرد البته طلب هایی از دولت دارد که سازمان برنامه و بودجه باید آن را تخصیص دهد. 

رئیس کل بیمه مرکزی، تسری بیمه اجباری شخص ثالث  به حوزه ریلی را یکی دیگر از اتفاقات مهم سال ۱۴٠۲ برشمرد.

استادهاشمی تاکید کردکه بیمه مرکزی قصد دارد تا جهش دهنده و سرعت دهنده فعالیت های فناوری باشد. 

وی، گفت:  نامه های متعددی  با این موضوع که در مرزها بیمه نامه به صورت ناموفق ارائه می شود، به بیمه مرکزی ارسال می شد. 

رئیس کل بیمه مرکزی، بیان کرد: در سال گذشته آیین نامه های متعددی بروز رسانی شد که مهمترین آن آیین نامه اینشورتک بود و نسخه نهایی آیین نامه بیمه های عمر و زندگی نیز بزودی نهایی می شود. 

استاد هاشمی، آیین نامه توانگری مالی را  یکی از نیازهای اساسی صنعت بیمه خواند و گفت: درزمینه رتبه بندی ۱۷ شاخص مشخص شده و ۱۷٠ هزار داده از شرکت های بیمه ای گرفته شده است که بیمه مرکزی درحال لینک کردن این داده ها باشاخص های مشخص شده است و امیدواریم این کارپیچیده تا پایان  سال ۱۴٠۳ نهایی شود.

وی، درخصوص روند فعالیت استارتاپ های بیمه‌ای و تعارض منافع با شبکه فروش، اظهارکرد: شرکت های بیمه عامل اصلی خروج از حد و مرز آیین‌نامه های موجود هستند و گاهی امضای قرارداد برای فروش بیمه‌نامه های شخص ثالث با اقساط بلند مدت ۱۸ تا ۲۴ ماهه انجام می شود که  تخلف کامل است و معاونت نظارت بیمه مرکزی حتما اقدامات جدی را خواهد کرد. 

رئیس کل بیمه مرکزی تاکید کرد که تمامی شرکت های بیمه ای مکلف هستند تا قراردادهای اقساطی خود را در چارچوب قانونی انجام دهند و بزودی با شرکت‌ها متخلف و استارتاپ ها و کارگزاری‌های آنلاین برخورد جدی خواهد شد.

 

ارسال نظر