مهم‌ترین چالش‌های تحول دیجیتال در صنعت بیمه کدام‌ها هستند؟

امروزه تحول دیجیتال در صنعت بیمه ضروری شده است؛ زیرا فناوری‌های نوین می‌توانند تجربه مشتری را بهبود بخشند و کارایی عملیات داخلی را افزایش دهند.

آخرین به‌روز رسانی در
مهم‌ترین چالش‌های تحول دیجیتال در صنعت بیمه کدام‌ها هستند؟

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از سایت مرکز نوآفرینی پلنت، امروزه تحول دیجیتال در صنعت بیمه ضروری شده است؛ زیرا فناوری‌های نوین می‌توانند تجربه مشتری را بهبود بخشند و کارایی عملیات داخلی را افزایش دهند.

با این حال، شرکت‌های بیمه با چالش‌هایی مواجه‌اند که باید با آن‌ها مقابله کنند تا بتوانند از مزایای تحول دیجیتال بهره‌مند شوند و ریسک‌ها را کاهش دهند.

در حال حاضر اگرچه مشتریان بیمه می‌توانند خودشان درخواست محصولات بیمه و اعلام خسارت آنلاین کنند، اما به دلیل احتمال تقلب و ضررهای مالی، شرکت‌های بیمه از مشتریان می‌خواهند مدارک فیزیکی ارائه دهند یا با نمایندگان ملاقات کنند.

این اقدامات به کاهش ریسک‌های تقلب کمک می‌کند. هم‌چنین، بسیاری از ابزارها و فرم‌های دیجیتال با استفاده از فناوری‌های رمزگذاری برای اطمینان از یکپارچگی داده‌ها و جلوگیری از تقلب طراحی شده‌اند. سیستم‌های اطلاعاتی مدیریت ریسک و تایید خودکار مشخصات از این جمله‌اند.

مانع دیگر آن است که رهبران شرکت‌های بیمه که به دنبال نوآوری هستند، ممکن است با مقاومت از سوی سایر رهبران، مدیریت میانی، فروشندگان، نمایندگان مستقل و کارمندان دفتری مواجه شوند. هر گروه از ذی‌نفعان ممکن است به دلایل مختلفی با تغییرات مخالفت کنند.

موفقیت در بکارگیری فناوری نیازمند حمایت گسترده است. باید به مدیران ارشد نشان داد که فناوری چگونه به اهداف آن‌ها کمک می‌کند. مدیریت میانی باید از بهبود کارایی تیم‌هایشان مطلع شوند.

نمایندگان مستقل باید بفهمند که فناوری چگونه در وقت و انرژی آن‌ها صرفه‌جویی می‌کند و کارمندان دفتری باید از هماهنگی بین بخش‌ها آگاه شوند.

هم‌چنین، شرکت‌های بیمه ممکن است نگران نحوه مقیاس‌پذیری فناوری‌های جدید با افزایش حجم کار باشند. این نگرانی‌ها می‌توانند باعث شوند که استفاده از این فناوری‌ها را به تعویق بیندازند.

برای رفع این مانع شرکت‌های بیمه مثلا می‌توانند رایانش ابری را مورد توجه قرار دهند. فناوری‌های مبتنی بر سیستم ابری برای مقیاس‌پذیری طراحی شده‌اند.

تیم‌های فناوری اطلاعات باید با ارائه‌دهندگان خدمات در مورد نحوه کارکرد فناوری‌ها و قابلیت مقیاس‌پذیری آن‌ها گفتگو کنند. برخی فناوری‌ها مانند هوش مصنوعی و اتوماسیون به ترویج کسب‌وکار بیمه‌ای مقیاس‌پذیر کمک می‌کنند.

به علاوه، شرکت‌های بیمه ممکن است به دلیل نگرانی از ناسازگاری فناوری جدید با سیستم‌های قدیمی که جایگزینی آن‌ها پیچیده است، از پذیرش فناوری جدید خودداری کنند. در این زمینه باید توجه شود که سیستم‌های قدیمی که فرآیندهای اصلی را هدایت می‌کنند، نیازی به اتوماسیون رباتیک فرآیند‌ها ندارند.

یک سیستم فرانت‌اند دیجیتال که به‌طور یکپارچه با سیستم‌های اصلی موجود ادغام شود، می‌تواند عملکرد مشابه با هزینه کمتر ارائه دهد. این امر می‌تواند درخواست خسارت و فرآیندهای فروش را برای مشتریان و نمایندگان کارآمدتر و سریع‌تر کند.

با این راهکارها، شرکت‌های بیمه می‌توانند از فناوری‌های دیجیتال بهره‌برداری کنند و در عین حال با چالش‌های انطباق، مقیاس‌پذیری و مقاومت ذی‌نفعان مقابله کنند.

** این مطلب برگرفته از گزارش «موانع تحول دیجیتال در شرکت‌های بیمه» است که متن کامل آن را می‌توانید از اینجا دانلود کنید.

 

copied
نظر بگذارید