شناسه خبر : 55105

اختصاصی چابک آنلاین ؛

روند استفاده از هوش مصنوعی در ارائه خدمات صنعت بیمه به مشتریان ملموس نیست

روند استفاده از هوش مصنوعی در ارائه خدمات صنعت بیمه به مشتریان ملموس نیست

مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت کارگزاری برخط آتیه سازان مینو، معتقد است که بیمه گذاران از آن روی به دنبال پرداخت حق بیمه کمتری هستند که خدمات خوب و قابل رقابتی را در بازار بیمه کشور نمی بینند و اگر مثل هر کالا و خدماتی که مشتری متوجه کیفیت بشود حتما قیمت مناسب را پرداخت خواهد کرد.

به گزارش چابک آنلاین، میثم راسخ در گفت و گو با چابک آنلاین، افزود: از طرفی، برخی از شرکت های بیمه ای که مدیریت مناسبی ندارند و دلخوش به جذب مشتری و کاهش حق بیمه و رقابت منفی هستند باید روزی پاسخ سهامداران را بدهند، بنابراین بهترین روش ارائه حق بیمه مناسب با خدمات با کیفیت است .

وی،  در پاسخ به این پرسش که آیا صنعت بیمه به سمت استفاده و به کار گیری از هوش مصنوعی رفته است؟، گفت: خیر. متاسفانه تا بحال در این خصوص اقدام موثری از سوی صنعت بیمه صورت نگرفته بطوری که نه تنها برای مشتریان  بلکه برای خود اهالی صنعت  بیمه هم مشهود نیست.

مدیر امور بیمه ای گروه صنعتی مینو، افزود: برخی بخش های صنعت بیمه در حال مطالعه و بررسی هستند و ضرورت این موضوع هم بسیار مهم است. اگر با تغییرات اساسی این حوزه همراه نشویم امکان جبران آن بسیار زمانبر خواهد شد.

راسخ در رابطه با روش های مناسب برای جلوگیری از تقلب در صنعت بیمه، گفت: اطلاع رسانی و آموزش کارکنان، ایجاد سیستم های نظارتی مبتنی بر فناوری اطلاعات، تبادل اطلاعات حوزه های مختلف مانند مراکز اورژانس و بیمارستان ها،  بیمه مرکزی و شرکت های بیمه با همدیگر، فرهنگ سازی، اطلاع رسانی به مردم، آگاهی بخشی به بیمه گذاران، نظارت اجرایی در فرایند های بیمه ای، استفاده از علم داده و تحقیق و پژوهش از جمله عوامل موثر بر کاهش تقلب در صنعت بیمه خواهد بود. 

به اعتقاد وی، با استفاده از مهارت کارکنان، تشویق و حمایت و  نظارت سیستمی،  ابزار حقوقی تعامل و ارتباط با مراکز مرتبط، شایسته سالاری در انتخاب مدیران، استفاده از روش های پیشرفته شرکت های موفق می توان از تقلب در صنعت بیمه جلوگیری کرد. 

مدیرعامل  شرکت کارگزاری برخط آتیه سازان مینو، اظهار داشت: نقش و استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی بسیار مهم و اساسی بوده  و کسب دانش هوش مصنوعی و تکنولوژی و نحوه استفاده از آن نیازمند آموزش است. 

به گفته وی، بدیهی است تا بومی شدن این دانش و تکنولوژی بابد  آن را از طریق آموزش در کشورهای پیشرفته تامین کرد، هر چند که با پیشرفت های بعمل آمده در انتقال دانش و مهارت امکان کسب اطلاعات بصورت غیر حضوری هم میسر است مگر در شرایط خاص که نیاز به حضور باشد.

راسخ، گفت که  اگر همه بخش ها و شرکت های بیمه ای به صورت سنتی فعالیت کنند همه مشابه هم خواهند بودولی در عمل به این شکل نخواهد بود زیرا شرکت های پیشرو این موازنه را بهم خواهند زد و بدیهی است آینده به آنها تعلق خواهد داشت.

وی در خصوص کارگزاران بیمه ای گفت: کارگزاران وظایف بزرگی همچون ارائه اطلاعات و مشاوره به بیمه گذاران و نمایندگی آنها را بعهده دارند و صدور بیمه نامه به همین دلیل به آنها واگذار نشده  زیرا این امر بسیار تخصصی و مهم است. 

مدیر امور بیمه ای گروه صنعتی مینو، بیان کرد: جدای درستی یا نادرستی روش بیمه گران در کسب سهم از بازار، برخی بیمه گذاران تصمیم می گیرند و بیمه گر خود را تغییر می دهند و این موضوع ایرادی ندارد.

راسخ، عنوان کرد: اما اگر شرکت های بیمه ای بجای رقابت های ناسالم و غیر حرفه ای توانمندی ها و مزیت رقابتی خود را افزایش دهند و از این طریق بیمه گذاران را جذب کنند بسیار پسندیده است،  البته راه کسب دانش و افزایش توان یک روش وقت گیر و پر هزینه ای است که  یک نگاه میان و بلند مدت باید ان را پشتیبانی کند، بنابراین روش راحت، روش های موجود است که در جامعه بیمه گران مشاهده می شود.

وی در خصوص عملکرد بیمه مرکزی در زمینه استارت آپها توضیح داد: اینکه استارت آپ ایجاد شود عالی است ولی استارت آپ نباید کارگزار شود بلکه باید تکنولوژی خود را در اختیار صنعت بیمه قرار دهد و نه فروشنده بیمه شود زیرا بیمه یک فعالیت مشاوره ای است نه فقط خرید لحظه ای.

 

ارسال نظر