شناسه خبر : 54622

اختصاصی چابک آنلاین؛

میزان رقم قطعی طلب بیمه ایران از بنیاد شهید مشخص شد

میزان رقم قطعی طلب بیمه ایران از بنیاد شهید مشخص شد

مدیرعامل شرکت بیمه ایران با اشاره به سهم ۲۵ درصدی این شرکت از حق بیمه تولیدی صنعت بیمه، اظهارداشت: درسال گذشته بیمه ایران موفق به کسب۷٠ همت حق بیمه تولیدی شد و در مقابل ۴۵ همت نیز به بیمه گذاران خسارت پرداخت کرد.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، محمدرضا کشاورز در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: نرخ رشد حق بیمه شرکت بیمه ایران درسال گذشته نسبت به سال ۱۴٠۱ حدود ۴۸ درصد و خسارت پرداختی هم ۵۴ درصد رشد داشت. 

وی افزود: ۴۸ درصد از سید پرتفوی تولیدی شرکت بیمه ایران درسال گذشته مربوط به رشته بیمه شخص ثالث بود،  ۱٠  درصد در رشته بیمه تکمیل درمان و ۹ درصد هم در رشته بیمه زندگی بوده است.

کشاورز، یکی از بزرگترین بدهکاران شرکت بیمه ایران را بنیاد شهید و امورایثارگران اعلام کرد و توضیح داد: این بنیادرقمی در حدود ۱.٠۵۱ میلیارد تومان به بیمه ایران بدهی داشت که  پس از اقدامات انجام شده درسالجاری توانستیم ۱۵۱ میلیارد تومان از آن را به صورت نقددریافت کنیم.

وی افزود: درحال حاضر این عدد به ۹۰۰ میلیارد تومان رسیده  و  درحال مذاکره هستیم که از طریق تهاتر با املاک مابقی طلب بیمه ایران را از بنیاد شهید دریافت کنیم.

مدیرعامل شرکت بیمه ایران، رقابت بر اساس نرخ های فنی را موضوعی مهم در صنعت بیمه برشمرد و اظهارداشت: شرکت های بیمه ای برای کسب سهم ازبازار باید با ایجاد تفاوت ارائه خدمات و مدیریت ریسک عمل کنند. 

به اعتقاد کشاورز، اگر مناسبات بین المللی اتفاق بیفتد، صنعت بیمه کشور با نرخ های فعلی امکان انتقال ریسک به خارج از کشور را نخواهد داشت.

مدیرعامل شرکت بیمه ایران تاکید کرد که برنامه ریزی به منظور افزایش سهم از بازار بیمه های زندگی و کسب سهم ۲٠ درصدی از اولویت های مهم این شرکت در سالجاری است.

کشاورز بااشاره به اهمیت موضوع نیروی انسانی توانمند، افزود: در حال حاضر ۴۵درصد از نیروی انسانی شرکت بیمه ایران بالای۲٠ سال سابقه کار دارند و نیروی انسانی یکی از هشدارها برای این شرکت  است و از طرفی فرآیند جذب نیروی انسانی در دستگاه‌های دولتی طولانی است و باید برای این موضوع برنامه داشت.

 

ارسال نظر