شناسه خبر : 54406

اختصاصی چابک آنلاین ؛

حق بیمه تولیدی صنعت بیمه نسبت به نرخ تورم افزایش چندانی نداشته است + فیلم

حق بیمه تولیدی صنعت بیمه نسبت به نرخ تورم افزایش چندانی نداشته است + فیلم

مدیرعامل شرکت بیمه رازی، اعلام کرد که درحال حاضر حق بیمۀ تولیدی در صنعت بیمه نسبت به تورم افزایش چندانی نداشته زیرا در چهارچوب آیین‌ نامه‌های بیمۀ مرکزی از بین بیش از ۱۰۰ آیین‌ نامه تنها یک یا دو آیین نامه مربوط به بیمه‌های زندگی هستند و مابقی به رشته‌های دیگر برمی‌گردند.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، علیرضا حجتی، در گفت و گو با چابک آنلاین،در پاسخ به این پرسش که آیا صنعت بیمه در رشته‌های دیگر عملکرد مطلوبی داشته است یا خیر، افزود: بله، به طور کلی ضریب نفوذ ۲.۳ درصد بوده  که ۰.۳ درصد آن  را بیمه‌های زندگی تشکیل می‌دهند و مابقی برای بیمه‌های اموال و مسئولیت هستند.

مدیرعامل شرکت بیمه رازی، تصریح کرد: بنابراین در مقایسه با نسبت جهانی می‌توانیم بگوییم که در بخش بیمه‌های اموال و مسئولیت نسبتاً خوب عمل کرده‌ایم، چرا که ضریب نفوذ این بیمه‌ها در سطح جهان ۳ درصد بوده  و در ایران ۲ درصد. 

 وی،با طرح این پرسش که  در رشتۀ بیمه‌های زندگی چقدر موفق بوده‌ایم، پاسخ داد که میانگین ضریب نفوذ این بیمه‌ها در کشورهای توسعه‌یافته بیش از هفت درصد و در کشورهای درحال توسعه نیز بیش از 3 درصد بوده  که  میزان موفقیت ما در این بخش در مقایسه با نسبت جهانی حدوداً یک دهم درصد  بوده است.

 حجتی، ادامه داد: موضوع بسیار مهم که به آن کمتر توجه می‌شود این است که تمام رؤسای بیمۀ مرکزی به محض ورود به بیمه مرکزی، درگیر مشکلات و گرفتاری‌های بخش بیمه‌های اموال از جمله بحث دیه‌ها، ضریب نفوذ و اتکایی‌ها می‌شوند.

وی، توضیح داد: در یک کلام، اگر بتوانیم یک استراتژی یا یک برنامۀ پنج ساله برای صنعت بیمه ترسیم کنیم و هر شرکت یا نهادی که در این زمینه نقش دارد وظیفۀ مشخصی را برعهده بگیرد؛ مطمئناً صنعت بیمه در انتهای این پنج سال می‌تواند ضریب نفوذ بسیار خوبی داشته باشد.

 

حجم ویدیو: 29.17M | مدت زمان ویدیو: 00:02:52 دانلود ویدیو
ارسال نظر