شناسه خبر : 54324

جلسه برخط رئیس پژوهشکده بیمه با مدیرعامل و مدیر اجرایی موسسه بیمه پاکستان

جلسه برخط رئیس پژوهشکده بیمه با مدیرعامل و مدیر اجرایی موسسه بیمه پاکستان

رئیس پژوهشکده بیمه در دیدار برخط با مدیرعامل موسسه بیمه پاکستان (PII) [۱] در خصوص آغاز فعالیت‌های مشترک در حوزه‌های مرتبط با بیمه رایج و تکافل گفتگو کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل پژوهشکده بیمه، در این نشست که روز دوشنبه 1 مرداد 1403 با حضور دکتر محمدمهدی عسگری رئیس پژوهشکده بیمه، آقای شهزاد فاروق لودی مدیر عامل مؤسسه بیمه پاکستان، آقای اطهر رحات صدیقی مدیر اجرایی مؤسسه بیمه پاکستان و برخی از مدیران ارشد پژوهشکده بیمه به صورت مجازی برگزار شد، دکتر عسگری رئیس پژوهشکده بیمه ضمن معرفی پژوهشکده و وظایف آن در حوزه آموزش و برگزاری آزمون‌های بیمه‌ای، به انجام طرح‌های پژوهشی متعدد در حوزه بیمه و تکافل اشاره کرد.

رئیس پژوهشکده بیمه با تبیین وجوه مشترک دو موسسه در حوزه آموزش و پژوهش به تفاهم‌‌‌نامه‌هایی که پیش از این با مراکز بیمه و تکافل پاکستان از جمله شرکت سلام تکافل و انجمن بیمه پاکستان منعقد گردیده است اشاره و تصریح کرد؛ در همایش بیمه و توسعه 1402 اساتید و صاحبنظران حوزه بیمه و تکافل کشور پاکستان حضور یافتند و ضمن ارائه سخنرانی و مقالات علمی، کارگاه‌های آموزشی تخصصی نیز برگزار نمودند.

رئیس پژوهشکده بیمه با دعوت از مدیرعامل و مدیران ارشد موسسه بیمه پاکستان برای حضور و مشارکت در برگزاری همایش بیمه و توسعه 1403 به عنوان سخنران کلیدی و ارسال مقاله، ابراز امیدواری کرد تفاهم‌نامه همکاری مشترک با این مجموعه در آینده نزدیک به امضا برسد.

دکتر عسگری همچنین با اشاره به ارتباط نزدیک موسسه بیمه پاکستان با موسسه چارتر لندن، خواستار اعزام مدیران صنعت بیمه و اعضای هیئت‌علمی پژوهشکده برای شرکت در دوره‌ها و آزمون‌های موسسه چارتر لندن در پاکستان و برگزاری دوره‌های آموزشی به صورت حضوری و برخط در تهران و کراچی شد.

رئیس پژوهشکده بیمه با تشریح سابقه 25 ساله پژوهشکده بیمه، به تبیین روند اجرایی سازی تکافل برای اولین بار در ایران و با تاکید رئیس جمهور شهید در سال گذشته پرداخت و افزود تا کنون 11 شرکت بیمه ایرانی مجوز عرضه تکافل در کشور را دریافت کرده‌اند.

دکتر عسگری با اشاره به برگزاری دوره آموزشی پنج روزه "مباحث فنی در بیمههای زندگی" با همکاری شرکت شاو اینترنشنال ترکیه به معرفی بخش‌های مختلف و گروه‌های پژوهشی پژوهشکده  پرداخت و خواستار انجام طرح‌های پژوهشی، انتشار کتب، نشریات و آثار علمی پژوهشی مشترک، برگزاری دوره آموزشی در حوزه بیمه و تکافل و حمایت معنوی از همایش بیمه و توسعه 1403 شد.

پس از آن آقای اطهر رحات صدیقی به تشریح سوابق علمی و اجرایی خود در موسسه بیمه چارترد لندن و تجربه 30 ساله فعالیت در صنعت بیمه پاکستان پرداخت و تصریح کرد؛ این موسسه تا کنون کارگاه‌های آموزشی مختلفی را در سطوح مقدماتی و پیشرفته صنعت بیمه و تکافل پاکستان برگزار نموده است و ضمن تعاملات نزدیک با موسسه بیمه مالزی[2]   (MII)، دوره‌های آموزشی و آزمون‌های دوره دیپلم رسمی بیمه را نیز با همکاری این مرکز برگزار می‌نماید.

مدیر اجرائی مؤسسه بیمه پاکستان از ارتباط با موسسه چارتر لندن و اخذ تاییدیه آن‌ برای برگزاری دوره آموزشی در آینده نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد این موسسه برگزارکننده دوره ارزیابی خسارت در پاکستان و نماینده شرکت‌های بیمه پاکستان در حوزه آموزش است که به مقررات‌گذاران همچون کمیسیون بورس و اوراق بهادار پاکستان[3]   (SECP) و انجمن بیمه پاکستان نیز آموزش‌های مورد نیاز در حوزه بیمه و تکافل را ارائه می‌دهند.

وی با اعلام آمادگی برای همکاری مشترک با پژوهشکده بیمه، به همکاری نزدیک این موسسه با شرکت سلام تکافل اشاره کرد و خواستار برگزاری جلسه، مذاکره حضوری و بحث و بررسی در خصوص زمینه‌های همکاری با پژوهشکده بیمه شد.

پس از آن آقای اطهر رحات صدیقی؛ آمادگی موسسه بیمه پاکستان را برای امضای تفاهم‌نامه با پژوهشکده بیمه، حضور در همایش بیمه و توسعه 1403 و برگزاری دوره‌های آموزشی به صورت برخط و یا حضوری را اعلام کرد.

آقای شهزاد فاروق لودی نیز در این نشست به تشریح همکاری‌های نزدیک موسسه بیمه پاکستان با شرکت‌های بیمه و بیمه اتکایی پاکستان و انتشار نشریات و آثار علمی این موسسه از جمله فصلنامه بیمه پرداخت و آمادگی کامل خود را برای همکاری دوجانبه با پژوهشکده بیمه اعلام داشت.

شایان ذکر است مؤسسه بیمه پاکستان در سال 1951، با هدف توسعه فعالیت‌های آموزشی و ترویج دانش بیمه، توسط گروهی از اهالی بیمه پاکستان راه‌اندازی شده است. این مؤسسه از سال 1953 به مؤسسه بیمه چارتر لندن[4]   (CII)، پیوسته و انجام آزمون‌های وابستگی[5] ، پیوستگی [6]   این مؤسسه را برعهده دارد. از سال 1971 مؤسسه بیمه پاکستان دوره‌های آموزشی شامل مهارت عمومی بیمه، دیپلم بیمه، دوره آموزشی نمایندگان، تکافل عمومی و خانواده و دوره دیپلم تحصیلات تکمیلی [7] (PGD)  بیمه را برگزار می‌نماید.

ارسال نظر