شناسه خبر : 53299

مدیرعامل پلنت در میزگرد بازارگاه تحول دیجیتال سازمان تامین اجتماعی در نمایشگاه الکامپ:

سازمان تامین اجتماعی بستری بکر برای به‌کارگیری هوش مصنوعی است

سازمان تامین اجتماعی بستری بکر برای به‌کارگیری هوش مصنوعی است

در یکی از سلسله نشست‌های پژوهشی در بازارگاه تحول دیجیتال سازمان تامین اجتماعی در نمایشگاه الکامپ، نشست تخصصی با موضوع بررسی تحول دیجیتال سازمان تأمین اجتماعی، با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان سازمان تأمین اجتماعی و مدیرعامل مرکز نوآفرینی پلنت برگزار شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مرکز نوآفرینی بیمه و مالی پلنت، ایمان ارسطو، مدیر عامل پلنت در این نشست تخصصی با اشاره به اینکه با توجه فعالیت چند دهه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی، این نهاد بستری بکر برای فعالیت در حوزه هوش مصنوعی است، گفت: در بخش‌های مختلف فعالیت این سازمان، امکان بهره‌مندی از هوش مصنوعی وجود دارد. تفاوت تأمین‌اجتماعی با دیگر صندوق‌ها، فعالیت و ارائه خدمات بخش درمان است. طبیعتاً امکان توسعه هوشمندی و استفاده از هوش مصنوعی در حوزه‌های گسترده بیمه و درمان تأمین اجتماعی بسیار بیشتر از سایر صندوق‌ها است.

وی افزود: تأمین‌اجتماعی علاوه بر اینکه دومین تولیدکننده خدمات درمانی در سطح کشور است، اولین و بزرگ‌ترین خریدار خدمات درمانی کشور نیز محسوب می‌شود و این بستر مهمی برای فعالیت در حوزه هوش مصنوعی و استارتاپ‌ها است. در واقع حوزه ارائه خدمات به جامعه تحت پوشش تأمین‌اجتماعی را باید مهم‌ترین بستر فعالیت‌های هوشمند برشمرد.

مدیرعامل شرکت پلنت در ادامه گفت: استارت‌آپ‌ها در فعالیت‌های مشارکتی با تأمین اجتماعی کشورهای مختلف، اقدام به تشکیل صندوق‌های واحد می‌کنند. در حال حاضر بررسی مدارک درمانی توسط هوش مصنوعی در برخی شرکت‌های بیمه‌ای صورت می‌گیرد و انتظار این است که استارتاپ‌ها در تعامل با سازمان تأمین‌اجتماعی، در پیشبرد فعالیت‌های حوزه فناوری نقش جدی ایفا کنند.

ارسطو همچنین گفت: اگر سازمان تأمین‌اجتماعی هوشمندسازی فرآیندهای خدمات و ورود به عرصه نوآوری را در دستور کار داشته باشد، توفیقات بیشتری در حوزه فناوری حاصل می‌شود. اهتمام مسئولان سازمان تأمین‌اجتماعی به حوزه فناوری و توسعه خدمات دیجیتال بسیار قابل توجه است که قرائن این‌ امر در بازارکار تحول دیجیتال سازمان تأمین‌اجتماعی در غرفه این سازمان در این دوره از نمایشگاه الکامپ کاملا آشکار است.

 

ارسال نظر