شناسه خبر : 52934

اختصاصی چابک آنلاین ؛

روند صدور بیمه نامه آتش سوزی با اجرای سامانه جامع انبارها رو به افزایش است + فیلم

روند صدور بیمه نامه آتش سوزی با اجرای سامانه جامع انبارها رو به افزایش است + فیلم

مدیر بیمه‌های مهندسی، آتش‌سوزی و خاص شرکت بیمۀ آرمان اعلام کرد که اخذ کد پستی و سامانۀ جامع انبارها مطابق با مادۀ ۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شکل گرفته تا از قاچاق کالا و ارز و همچنین احتکار کالا جلوگیری کند.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، علی سامنی، در گفت و گو با چابک آنلاین افزود: طبق مادۀ ۶ قانون قاچاق کالا هر شخصی که موجودی یا انباری دارد ملزم به این است که آن انبار را در سامانۀ جامع انبارها ثبت کند.

به گفته وی، اکثر بیمه‌گذاران فکر می‌کنند اگر کد پستی خود را در این سامانه ثبت کنند قرار است از آن‌ها مالیات گرفته شود و این یکی از دلایلی‌ست که اصولاً رغبتی به این کار نشان نمی‌دهند.

مدیر بیمه‌های مهندسی، آتش‌سوزی و خاص شرکت بیمۀ آرمان بیان کرد: شرکت‌های بیمه از زمانی که این طرح اجرایی شد چالش‌های زیادی داشتند؛ مثلاً وقتی که در نرم‌افزارهای شرکت‌های بیمه‌گر مثل فناوران این بیمه ‌نامه به روز رسانی و اجباری شد، بیمه‌گذاران هنگام ثبت کدپستی با خطایی تحت عنوان غیر معتبر روبه‌رو می‌شدند چرا که کد پستی خود را در سامانۀ جامع انبارها ثبت نکرده بودند.

سامنی گفت: بیمه‌گرها هم به همین دلیل اغلب پرتفوی خود را از دست می‌دادند چون نمی‌توانستند برای آن‌ها بیمه نامه صادر کنند.

وی افزود: اخیراً با تبلیغاتی که صورت گرفته  بیمه‌گذاران با این فرآیند آشنا شده‌اند و ثبت کدپستی را انجام می‌دهند.

مدیر بیمه‌های مهندسی، آتش‌سوزی و خاص شرکت بیمۀ آرمان با بیان اینکه هنوز مشکلاتی وجود دارد، گفت: مثلاً ممکن است یک کد پستی مغایر با آدرس حقیقی ثبت شود و برای آن بیمه نامه صادر شود.

سامنی ادامه داد: این‌ها چالش‌هایی هستند که صنعت بیمه با آن مواجه است، اما سامانۀ جامع انبارها مزیت‌های خیلی زیادی دارد.

مثلاً کسی که در این سامانه ثبت‌نام می‌کند می‌تواند هرروز موجودی خود را چک کند و صاحب انبار درصورتی که کالایی از انبار حمل شود پیامک دریافت می‌کند، همچنین می‌تواند آخرین وضعیت کالا و موجودی خود را ببیند.

وی گفت: با این سامانه، دولت جلوی احتکار کالا را می‌گیرد و می‌تواند از قاچاق جلوگیری کند چرا که همۀ انبارها ملزم هستند موجودی خود را در این سامانه ثبت کنند.

مدیر بیمه‌های مهندسی، آتش‌سوزی و خاص شرکت بیمۀ آرمان اظهار داشت که کماکان چالش‌هایی وجود دارند، اما امیدواریم بیمه‌گذاران این فرآیند را طی کنند و بتوانند کد پستی را اخذ کنند.

سامنی گفت: شرکت‌های بیمه در ابتدا خیلی از این طرح ناراضی بودند، زیرا خیلی از بیمه‌گذاران نتوانسته بودند بیمه‌ نامه‌های خود را تمدید کنند و پرتفوی رشتۀ آتش‌سوزی هم کاهش پیدا کرد.

وی اذعان داشت: بیمۀ مرکزی کمک کرد تا اصلاحیه‌های متعددی روی نرم‌افزار داده شود و جلسات مختلفی از سوی سندیکای بیمه‌گران و دیگر نهادها صورت گرفت که منجر به حل یک سری از چالش‌ها شد و خیلی از بیمه‌گذاران موفق شدند دوباره بیمه نامه‌های خود را تمدید یا صادر کنند.

وی افزود: امیدواریم چالش‌های این زمینه به زودی رفع شود و آن قسمت از پرتفوی از دست رفتۀ بخش آتش‌سوزی نیز دوباره بتواند نزد شرکت‌های بیمه تمدید شود.

 

حجم ویدیو: 27.41M | مدت زمان ویدیو: 00:03:47 دانلود ویدیو
ارسال نظر