اختصاصی چابک آنلاین؛

بیمه پژوهش و فناوری، موجب آرامش خاطر پژوهشگران و فناوران می شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به صنعت بیمه توصیه کرد که در زمینه بیمه پژوهش و فناوری حساب شده تر ورود کنند و در قراردادهای بیمه ای شاخص ها به گونه ای باشد که صنعت بیمه متضرر نشود.

آخرین به‌روز رسانی در
بیمه پژوهش و فناوری، موجب آرامش خاطر پژوهشگران و فناوران می شود

چابک آنلاین، زهرا نامداری، صبح امروز ، آیین امضای تفاهم نامه همکاری بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بیمه مرکزی برگزار شد.

به گزارش چابک آنلاین، محمدعلی زلفی گل، اذعان داشت: پس از حضور در وزارت علوم یکی از مواردی که به جد پیگیر بودم "بیمه پژوهش و فناوری" بود زیرا تجربه نشان ‌داد که تعدادی از پژوهش ها  با تغییر دولت ها و روسای سازمان ها و به دنبال تغییر سیاست ها، باوجود هزینه ای که برای آنها شده ابتر باقی مانده و به نتیجه نمی رسند.

وی، تاکید کردکه بیمه در پژوهش و فناوری باعث رشد علمی و ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه می شود و موجب افزایش خدمات از طریق پژوهش خواهد شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، ادامه داد: با مطالعاتی که انجام شد، جایی مشاهده نشدکه در دنیا بیمه پژوهش و فناوری مسبوق به سابقه باشد، بنابراین افتخار آن نصیب بیمه مرکزی ایران و پژوهشکده بیمه شده است.

زلفی‌گل گفت: این موضوع که صنعت بیمه جسارت به خرج داده و وارد عرصه بیمه پژوهش شده به معنای آن است که صنعت بیمه کشور به یک بلوغ سازمانی رسیده و این افتخاری برای دولت سیزدهم است.

وی،تاکید کرد: یک بخش کلیدی سلامت روانی و آرامش بخش جامعه ، صنعت بیمه است زیرا برقراری پوشش بیمه این تضمین را به شهروندان می دهد که نگران آینده خود نباشند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، اذعان داشت که صنعت بیمه سلامت روانی جامعه را تضمین می کند و با برقراری بیمه پژوهش و فناری ، موجب آرامش خاطر پژوهشگران و فناوران می شود.

وی، گفت: صنعت بیمه باید مطالعات دقیقی انجام دهد، ریسک ها را مشخص کند و هرچقدر که حق و حقوق بیمه می شود بگیرد و این روند مستمر باشد.

زلفی گل،  بیان کرد: یکسری پژوهشگران مستقل در کشور وجود دارند که کارمند دولت نیستند، پژوهشکده بیمه می تواند از ظرفیت این پژوهشگران مستقل استفاده کند.

زلفی‌گل گفت که برای صنعت بیمه باید هزینه کرد زیرا باید دانش بنیان تر شود و تصمیم گیری های آن براساس دانش بیشتری باشد و اینکار را پژوهشکده بیمه باید برای صنعت بیمه انجام دهد.

وی، خطاب به فعالان صنعت بیمه گفت: نهادینه کردن بیمه در بین شهروندان و جامعه را جدی بگیرید و با ترویج بیمه در جامعه، سلامت روانی را افزایش دهید.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، پژوهشکده بیمه را مغز صنعت بیمه خواند که باید از ظرفیت پژوهشگران پسا دکترا  استفاده کند و از بیمه مرکزی هم خواست تا برای این مورد اعتبار درنظر بگیرد.

 

copied
نظر بگذارید