اختصاصی چابک آنلاین؛

سهمیه جذب اعضای هیات علمی به پژوهشکده بیمه داده نشد!

رییس پژوهشکده بیمه اظهارداشت: پژوهشکده بیمه ارتباط بیشتر با دانشگاه ها را جزو ماموریت های خود قرار داده و به دنبال آن است که مرکز آموزش جامع بین المللی را در کیش تاسیس کند.

آخرین به‌روز رسانی در
سهمیه  جذب اعضای هیات علمی به پژوهشکده بیمه داده نشد!

چابک آنلاین، زهرا نامداری، صبح امروز آیین امضای تفاهم نامه همکاری بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بیمه مرکزی باحضور محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و مجید بهزادپور رییس کل بیمه مرکزی، برگزار شد.

محمدمهدی عسگری، در حاشیه آیین امضای تفاهم نامه همکاری بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بیمه مرکزی، گفت: طرح پژوهشی شناسایی و دسته بندی انواع ریسک های شرکت ها و محصولات دانش بینان هسته های فناور در شرکت های نوآور و نو آفرین و مدیریت آن با استفاده از ساز و کار بیمه طراحی شد و به تازگی به تصویب شورای پژوهشی پژوهشکده بیمه رسید.

وی، افزود: همچنین طرح دیگری تحت عنوان ریسک های مترتب بر طرح های پژوهشی هم در پژوهشکده بیمه در دست اقدام است.

 رییس پژوهشکده بیمه، اظهارداشت: با بیش از ده کشور ارتباطات علمی برقرار شده و 6 تفاهم نامه هم با کشورهای مختلف در زمینه بیمه و همینطور تکافل امضا شده است.

عسگری، با اشاره به سابقه 40 ساله بانکداری اسلامی در کشور، گفت: جای این موضوع در صنعت بیمه خالی بود و در اسفند ماه سال گذشته با حضور وزیر اقتصاد از بیمه تکافل رونمایی شد.

وی، به فعالیت های انجام شده در پژوهشکده بیمه اشاره کرد و توضیح داد: در سال گذشته 3 دوره آموزشی بین المللی در ایران، امارات و مالزی برای مدیران صنعت بیمه کشور برگزار شد و در زمینه فرصت های مطالعاتی برای اعضای هیات علمی  با کشورهای مالزی و ترکیه، دانشگاه مرمره و دانشگاه بین المللی اسلامی مالزی اعلام آمادگی شد و در تابستان امسال هم  اولین گروه از اعضای هیات علمی به عنوان فرصت مطالعاتی اعزام می شوند.

رییس پژوهشکده بیمه، بیان کرد: سال گذشته در همایش بین المللی صنعت بیمه 6 سخنران از کشورهای مختلف حضور داشتند و امسال هم از 20 نهاد علمی و از 10 کشور مختلف سخنران در همایش بیمه حضور خواهند داشت.

عسگری در رابطه با برنامه های سالجاری پژوهشکده بیمه به سفر هفته گذشته به کشور ترکیه اشاره کرد و گفت: این کشور جدای از دانشگاه مرمره، مرکزی تحت عنوان "داده پردازی و نظارت بیمه ای" دارد و قرار است پژوهشکده بیمه یک آزمایشگاه ریسک تشکیل دهد و از متخصصان داخلی و خارجی کمک خواهد گرفت، ضمن آنکه فرصت های مطالعاتی هم توسعه خواهد یافت.

به اعتقاد رییس پژوهشکده بیمه، اگرچه بعضی از کشورهای همسایه از صنعت بیمه ایران جلوتر هستند اما صنعت بیمه کشور از نظر دانش بیمه ای می تواند به بسیاری از کشورهای منطقه کمک کند.

عسگری، عنوان کرد: پژوهشکده بیمه برای پاسخگویی به نیازهای پژوهشی صنعت بیمه نیاز به تاسیس چهار گروه پژوهشی جدید دارد اما تاسیس گروه پژوهشی جدید مستلزم جذب هیات علمی است و متاسفانه در سال گذشته به پژوهشکده بیمه سهمیه ای در فراخوان اعضای هیات علمی داده نشد.

 

copied
نظر بگذارید