افزایش ۳ درصدی تولید انرژی برق در نیروگاه شهید رجایی

افزایش ۳ درصدی تولید انرژی برق در نیروگاه شهید رجایی

با تولید بیش از ۴ میلیارد و ۴۳۱ میلیون کیلووات ساعت انرژی خالص در چهار ماهه امسال تولید در واحد های نیروگاه شهیدرجایی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۳ درصد رشد داشته است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از وزارت نیرو، ابوالفضل موتابها رئیس هیات مدیره ومدیرعامل این شرکت، در خصوص میزان تولید انرژی الکتریکی در چهار ماهه نخست امسال گفت: در چهار ماهه اول امسال، ۴ میلیارد و ۴۳۱ میلیون و ۵۶۹ هزار کیلو وات ساعت انرژی الکتریکی خالص از سوی واحدهای بخاری و سیکل ترکیبی این نیروگاه، تولید و به شبکه سراسری تحویل شده است.

رئیس هیات مدیره نیروگاه شهیدرجایی بیان کرد: از این میزان انرژی، دو میلیارد و ۲۸۹ میلیون و ۹۶۸ هزار کیلووات ساعت انرژی از سوی واحدهای ۲۵۰ مگاواتی نیروگاه بخار  و همچنین دو  میلیارد و ۱۴۱ میلیون و ۶۰۱ هزار کیلووات ساعت انرژی از سوی واحدهای نیروگاه سیکل ترکیبی، تولید شده است.

ابوالفضل موتابها در پایان بیان داشت: این میزان انرژی تولیدی در واحدهای سیزده گانه، با رشد ۳/۱۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته تولید شده است.

گفتنی است نیروگاه شهیدرجایی قزوین با چهار واحد بخاری هر یک به ظرفیت ۲۵۰ مگاوات، ۶ واحدگازی هر یک به ظرفیت۱۲۳/۴و سه واحد بخارسیکل ترکیبی به ظرفیت ۱۰۰/۶ مگاوات جمعا به ظرفیت ۲۰۴۲ مگاوات،  نقش مهمی در حفظ و پایداری  شبکه سراسری در پیک تابستان ۱۴۰۳  دارد.

ارسال نظر