احتمال تعطیلی بنادر نفت آمریکا در پی توفان بریل

احتمال تعطیلی بنادر نفت آمریکا در پی توفان بریل

گارد ساحلی آمریکا از احتمال توقف فعالیت بندرهای نفتی این کشور در ایالت تگزاس در پی وزش توفان بریل خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از شانا، گارد ساحلی آمریکا با اشاره به توفان شدید استوایی بریل در این کشور، درباره احتمال توقف فعالیت بندرهای ایالت تگزاس، از شهر کورپس کریستی تا هوستون و محدودیت در تردد کشتی‌ها هشدار داد.

تعطیلی بندرها می‌تواند سبب توقف موقت حمل محموله‌های نفت خام به پالایشگاه‌ها و سوخت موتور از نیروگاه‌ها شود.

شرکت سیتگو پترولیوم روز شنبه (۱۶ تیر) در آستانه نزدیک‌شدن توفان بریل به سواحل تگزاس، تولید خود را در پالایشگاه کورپوس کریستی روزانه ۱۶۵ هزار بشکه کاهش داد.

با پیشروی توفان بریل به‌سمت ساحل و سپس بندر لاواکا، قطب خط لوله آمریکا، سیتگو در نظر دارد تولید در پالایشگاه کورپوس کریستی را با حداقل ظرفیت ادامه دهد.

شرکت نفتی شل هم جمعه‌شب (هشتم تیر) اعلام کرد با نزدیک‌شدن توفان بریل، کارکنان خود را از سکوی تولیدی پردیدو در خلیج مکزیک آمریکا به‌طور کامل تخلیه کرده است.

در همین حال، شرکت خدمات میدان‌های نفتی گیبسون انرژی که فعالیت یک پایانه نفتی بزرگ در کورپوس کریستی را اداره می‌کند، گفت که فعالیت این پایانه همچنان ادامه دارد، اما بسته به پیش‌بینی‌ها، ممکن است اقدام دیگری انجام دهد.

به گفته اداره اطلاعات انرژی آمریکا، تولید نفت از میدان‌های فراساحلی واقع در خلیج مکزیک حدود یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز است که حدود ۱۴درصد از کل تولید نفت خام آمریکا را به خود اختصاص می‌دهد. هرگونه تأثیر بر عرضه نفت می‌تواند قیمت نفت و انواع نفت خام فراساحلی آمریکا را افزایش دهد.

شرکت بزرگ نفتی شورون، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان بخش فراساحلی آمریکا هم روز جمعه اعلام کرد تولید از تأسیسات فعال این شرکت به حالت عادی ادامه دارد، اما کارکنان غیرضروری را از برخی تأسیسات خود در خلیج مکزیک تخلیه کرده است.

ارسال نظر