شناسه خبر : 52303

اختصاصی چابک آنلاین؛

استانداردهای محصولات سیستم‌های تهویه مطبوع هنوز مشخص نیست

استانداردهای محصولات سیستم‌های تهویه مطبوع هنوز مشخص نیست

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان سیستم‌های تهویه مطبوع ایران، بیان کرد: مشکل اصلی این صنف کمبود نقدینگی بوده زیرا عدم ارائه تسهیلات بانکی به تولیدکنندگان باعث شده تا نقدینگی به چالش کشیده شود.

چابک آنلاین، لیلی اسماعیل زاده، "مهدی بستانچی" درگفتگو با چابک آنلاین، گفت: در سال‌های اخیر تورم، بخش نهاده‌های تولید را تحت تأثیر قرار داده و نقدینگی تولیدکنندگان را کاهش داده است و ادامه داد: ارایه تسهیلات بانکی کاهش یافته و بانک ها سیاست‌های انقباضی خود را تا حد زیادی در حوزه نقدینگی شرکت‌های تولیدی اعمال می‌کنند.

وی،بیان کرد: به طور کلی یکی از چالش‌هایی که در این صنعت وجود دارد این است که استانداردهای محصولات هنوزمشخص نشده و با پیگیری های انجمن هم به نتیجه‌ای نرسید و هنوز استاندارد مشخصی برای تولید و عرضه محصولات  وجود ندارد.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان سیستم‌های تهویه مطبوع ایران، اذعان کرد: استان‌های جنوبی و شمالی بیشترین مصرف را به صورت سالیانه دارند، اما تهران به لحاظ وسعت یکی از مصرف‌کننده‌های عمده این صنعت است.

وی،دررابطه با واردات محصولات مورد نیاز سیستم های تهویه مطبوع، گفت که واردات بخشی از صنعت سیستم های تهویه مطبوع ممنوع بوده هرچند که هنوز هم به صورت قاچاق محصولات وارد می‌شود.

به گفته بستانچی، ظرفیت تولید کشور بیشتر از نیاز فعلی است، اما با این حال حدود ۳۰ درصد واردات هم انجام می شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان سیستم های تهویه مطبوع ایران، درباره صادرات محصولات به کشورهای مختلف اذعان داشت که بازارهای اصلی صادرات ما کشورهای همسایه مانند عراق، ترکمنستان، آذربایجان، قزاقستان و قرقیزستان هستند،اما اطلاعات دقیقی در مورد حجم صادرات  وجود ندارد. 

وی، افزود: این سیاست‌ها باعث فشار بر صادرکنندگان می‌شوند و دولت نمی‌تواند وظایف قانونی خود را به درستی انجام دهد.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان سیستم‌ های تهویه مطبوع ایران، بیان کرد: محصولات صنعت سیستم های تهویه مطبوع به لحاظ قیمتی کاملاً قابلیت رقابت با محصولات تولید خارج را دارند.

بستانچی، افزود: فشار زیاد بانک‌ها بر نقدینگی تولیدکنندگان باعث شده تا تولیدکنندگان توان تولید در بازار داخلی را از دست بدهند و همچنین نتوانند آنطور که باید با تولیدات محصولات خارجی رقابت کنند.

رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان سیستم های تهویه مطبوع ایران، بیان کرد: یکی از مشکلات اصلی این صنعت تغییر مداوم قوانین و مقررات داخلی  بوده و تولیدکنندگان و صادرکنندگان نمی‌توانند به ثبات قوانین و مقررات اطمینان داشته باشند.

وی، ادامه داد: صنعت ما از جمله صنایعی بوده که به طور مستقیم با صنعت ساختمان در ارتباط است و تحت تأثیرات مختلفی از آن قرار می‌گیرد.

رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان سیستم های تهویه مطبوع ایران، افزود: رکود در صنعت ساختمان، باعث شده تا صنایع وابسته به طور مستقیم یا غیرمستقیم دچار کاهش فعالیت و یا حتی رکود شوند.

بستانچی، اذعان کرد: صنعت ساختمان می‌تواند به عنوان یک موتوری حیاتی برای صنایع مختلف در کشور عمل کند، اما برخی سیاست‌هاباعث شده  تاوضعیت کسب و کار فعالان این صنعت ناپایدار باشد.

 

  • سمانه بیگدلی

    👏👏👏

  • زینب

    رکود زیادی در صنعت ساختمان و همه صنف های مرتبط هم درگیر خودش کرده

  • محمود

    کاش اصطلاحی در قوانین و مقررات صورت بگیرد....

ارسال نظر