اختصاصی چابک آنلاین؛

صنعت بیمه نیازمند نظارت مالی قوی تری است + فیلم

مدیرعامل شرکت بیمه رازی اعلام کرد که نظارت مالی شامل نظارت بر صورت‌های مالی، پیگیری واقعی بودن ارقام ذکر شده در صورت‌های مالی و بررسی این‌ است که آیا شرکت‌ها ذخایر اعلام شده در آیین نامه را به درستی درج می‌کنند یا خیر.

صنعت بیمه نیازمند نظارت مالی قوی تری است + فیلم

چابک آنلاین ، بهاره تاجرباشی، "علیرضا حجتی"، در گفتگو با چابک آنلاین، افزود که با عملی کردن این مؤلفه‌ها می‌توان نظارت مالی را بسیار دقیق‌تر از نظارت فنی انجام داد.

به گفته وی، واقعیت این است که در بحث نظارت مالی به صورت کلان نتوانستیم چندان موفق عمل کنیم و نظارت خوبی را از سوی بیمۀ مرکزی روی شرکت‌های بیمه پیاده‌سازی کنیم زیرا زمانی که نظارت مالی قرار بود در بیمۀ مرکزی حاکم شود متوجه شدیم بسیاری از شرکت‌ها در رشتۀ ثالث به روش نردبانی یا مثلثی کمبود ذخایر دارند و چند سال طول می‌کشد تا این ذخایر ترمیم شوند.

مدیرعامل شرکت بیمه رازی تصریح کرد که در رشته‌های دیگر مثل درمان یا رشته‌های مسئولیت ورود نکردیم چرا که این‌ها هم دچار اتفاقی مشابه ثالث می‌شدند ، بنابراین اگر بخواهیم سقف 2000 میلیارد را برای بیمه های اتکایی برداریم و نرخ و شرایط شرکت‌های بیمه را به تناسب توانگری و ظرفیت نگهداری در اختیار آن‌ها قرار دهیم حتماً لازم است که در زمینۀ نظارت مالی قوی عمل کنیم.

 

copied
نظر بگذارید