اختصاصی چابک آنلاین؛

توسعه صنعت فولاد در ارتباطی مستقیم با حمایت های دولت است

یک عضوهیات مدیره شرکت فولادکاوه جنوب کیش، اظهارداشت: صنعت فولاد ایران با دراختیار داشتن ذخایر بزرگ آهن و نیروی کار ماهر، توان تولید بالایی دارد که اگر با تکنولوژی های پیشرفته و فناوری بومی سازی بیش از پیش همراه شود،می تواند در بازار های صادراتی حضور پر رنگ تری داشته باشد.

آخرین به‌روز رسانی در
توسعه صنعت فولاد در ارتباطی مستقیم با حمایت های دولت است

به گزارش چابک آنلاین، حسین بهمن زاده در گفتگو با چابک آنلاین افزود: نقش دولت در صنعت فولاد بی بدیل  بوده، زیرا می تواند با برنامه ای بلند مدت ارتقای زیر ساخت ها،ارائه تسهیلات و حمایت از شرکت های دانش بنیان، توسعه این صنعت را فراهم کند.  

وی، گفت: صنعت فولاد کشور به شدت تحت تاثیر تامین انرژی و منابع مالی بوده، زیرا محدودیت های انرژی و عدم سرمایه گذاری باعث کاهش تولید، افزایش هزینه ها،تضعیف رقابت پذیری وکاهش سودآوری در مقایسه با رقبای خارجی می شود.

عضوهیات مدیره شرکت فولاد کاوه جنوب کیش، اذعان داشت: صنعت فولاد کشور به طور قابل توجهی وابسته به واردات مواد اولیه ای مانند مواد نسوز، الکترود و فروآلیاژ است که این امر منجر به آسیب پذیری آن در برابر نوسان های قیمت جهانی می شود.

بهمن زاده، افزود: همچنین نیاز تامین به موقع سنگ آهن، گندله وآهن اسفنجی باعث می شود تا صنعت فولاد با تغییرات ناگهانی در هزینه های تولید و سودآوری مواجه شود.

وی بیان کرد: تدوین مقررات و دستورالعمل ها در حوزه عوارض و تعرفه های صادراتی،ارزناشی از صادرات وشفافیت  در نحوه سهمیه بندی برق و گاز نیازمند بازبینی و اصلاح است.

copied
نظر بگذارید