شناسه خبر : 43271

اختصاصی چابک آنلاین؛

پتانسیل بسیار بالایی برای صادرات در وپنجره درکشور نهفته است

پتانسیل بسیار بالایی برای صادرات در وپنجره درکشور نهفته است

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی تولید کنندگان در و پنجره در ایران اعلام کرد:با توجه به رکود بازار ساختمان، وضعیت تولید در کارخانجات مرتبط با این صنعت افت داشته که فعالیت ها درحد گردش کار امور روزمره واحد ها،کارگاه ها و کارخانجات در و پنجره و صنایع وابسته است.

چابک آنلاین ، حوری السادات هاشمی نسب، وحیدجلالی پور، درگفتگوباچابک آنلاین،اظهارداشت:کشور به شدت نیاز مبرم به ساخت مسکن وبازسازی بافت های فرسوده دارد که در این بین تعویض پنجره های قدیمی به لحاظ عایق کاری و کاهش مصرف سوخت هم امری ضروری است. 

وی گفت: عمده پروژه هایی که به سبک نمای مدرن، استفاده از ابعاد پنجره ای بزرگ و یا سطوح نورگذر وسیع، صورت می گیرد،به جهت سهولت و هم به جهت قیمت مناسب و ترکیب بندی المان های مختلف ، می توان از پنجره های آلومینیومی هم  استفاده کرد، درحالیکه استفاده از پنجره های یو پی وی سی بیشتر برای ساختمان های انبوه مثل مسکن ملی و یا پروژه های بافت فرسوده و یا تعویضی، کاربری و رواج بیشتری پیدا کرده است. 

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی تولید کنندگان در وپنجره در ایران، درباره صادرات درو پنجره هم،گفت: با وجود فروش به کشورهای دور و نزدیک از استرالیا گرفته تا کانادا وآمریکا، از آسیای میانه تا آفریقای جنوبی و همچنین کشورهای همسایه فروش صادراتی داریم  اما بیشتر صادرات به صورت موضوعی بوده و منظم نیست. 

وی ادامه داد:پتانسیل بسیار بالایی برای صادرات در وپنجره درکشور نهفته بوده  که  تحقق این امر نیازمند حمایت نهاد های ذیربط  است. 

 جلالی پورافزود: در کشور، محصولاتی تولیدی درو پنجره قابل رقابت با موارد مشابه درکشورهایی چون آلمان وترکیه  داریم که قابلیت صادرات بالایی دارند هرچند که تولیداتی پایین تر از استانداردهای روز دنیا هم وجود دارد. 

وی اذعان داشت که بخشی از مواد اولیه مورد نیاز صنعت در و پنجره کشورهمچون پروفیل های یو پی وی سی،  وارداتی  بوده اما در بخش آلومینیوم بجز قالب و ماشین تولید مواد اولیه، عمدتا داخلی است.

 

ارسال نظر