شناسه خبر : 50612

اختصاصی چابک آنلاین؛

مشاوران املاک نیازی به رتبه‌بندی ندارند

مشاوران املاک نیازی به رتبه‌بندی ندارند

یک عضوهیات مدیره اتحادیه مشاوران املاک تهران، معتقد است که فروش متری مسکن و ورود مسکن به بورس کالا نیازهای مصرفی در بازار مسکن را برطرف نمی‌کند وحتی فروش متری مسکن نمی‌تواند پاسخگوی مشکلات مسکن باشد.

چابک آنلاین، لیلی اسماعیل زاده، سید عیسی آقایاری، در گفتگو با چابک آنلاین، گفت: اپلیکیشن‌هایی که زیر نظر اتحادیه باشد می توانند موثر باشند نه فضای مجازی مانند دیوار، نه تنها موثر نیستند بلکه باعث قیمت سازی غیر واقعی می شود.

وی، در عین حال در مورد رتبه بندی مشاوران املاک، اذعان داشت که رتبه‌بندی برای مشاوران املاک امری ضروری نیست، زیرا رتبه بندی مشاوران املاک بیشتر به منظور اعتبارسنجی و اطمینان مشتریان از صحت و قابل اعتماد بودن مشاوران  بوده، بنابراین مشاوران املاک با شرایط فعلی نیازی به رتبه‌بندی ندارند.

وی،اظهارکرد: به دلیل ماهیت کسب‌ و کار مشاوران املاک، امکان بیان دقیق درصد مشاوران املاک دارای دفاتر و مغازه های ملکی ویا استیجاری وجود ندارد.

عضو هیات مدیره اتحادیه مشاوران املاک تهران، اذعان داشت: با توجه به وضعیت فعلی و فضای حاکم بر بازار مسکن، برآورد دقیقی از میزان درآمد میانگین مشاوران املاک به صورت ماهیانه وجود ندارد اما برخی اطلاعات نشان می‌دهد که درآمد بسیاری از مشاوران املاک حتی کمتر از درآمد کارمندان و یاکارگران است که این امر به دلیل عدم تطابق تعداد مشاوران املاک با تعداد قراردادهای ثبت شده و هزینه‌های بالای موجود دراین حرفه است.

آقایاری، افزود: به طور میانگین، میزان درآمد برخی از مشاوران املاک حتی گاهی کمتر از 11 میلیون تومان در ماه هم رسیده ، زیرا هزینه‌های بالای این حرفه و نوسانات درآمدی باعث شده تا مشاوران املاک با مشکلات مالی مواجه باشند.

وی، بیان کرد: با توجه به اطلاعات ارائه شده،حدود 11 هزار و 750 مشاور املاک با پروانه اتحادیه در تهران فعالیت دارند.

 

ارسال نظر