شناسه خبر : 39277

اختصاصی چابک آنلاین ؛

برخی از برندهای نامدار ساخت درو پنجره از دور رقابت ها خارج شدند

برخی از برندهای نامدار ساخت درو پنجره از دور رقابت ها خارج شدند

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی تولید کنندگان در و پنجره ایران، اعلام کرد: حمایت دولت از محصولات ساختمانی داخلی و حذف تولیدات خارجی از بازار ایران، باعث رونق و پیشرفت تولیدات صنعت ساختمان خواهد شد.

چابک آنلاین، معصومه دهقان، " وحید جلالی پور" در گفت و گو با چابک آنلاین، با اشاره به اینکه صنعت ساختمان درایران نسبت به جهان از تکنولوژی روز، جا مانده، بیان کرد: باتوجه به عدم حمایت دولت در سال‌های قبل، نبود مدیریت و برنامه ریزی، عدم رونق اقتصادی و محدودیت ها در کشور، تنوع و پیشرفت مصالح و ابزار در صنعت ساختمان آنچنان چشمگیر نیست.

وی با ذکر مثالی گفت که در سال های گذشته تولیدات در و پنجره  در ایران با کشور آلمان در حال رقابت بود و کشورهایی چون کانادا نیز در این صنعت، تولیدات آنچنانی برای ارائه نداشتند، اما متاسفانه امروزه  بیشتر تولیدات ساختمانی کشورهای جهان از ایران سبقت گرفته است. 

جلالی پور، با اشاره به اینکه کیفیت تولیدات در و پنجره سازی در کشور با توجه به دستورالعمل های سازمان نظام مهندسی فراتر رفته است، اظهار کرد: یکی از نقص های سازمان نظام مهندسی، عدم برگزاری جلسات فنی با انجمن ها و نبود هم افزایی با فعالان صنعت ساختمان است.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی تولید کنندگان در و پنجره ایران تصریح کرد که هم اندیشی و برگزاری جلسات با اعضای نظام مهندسی، باعث افزایش کیفیت محصولات ساختمانی داخلی می شود.

به اعتقاد وی، در حال حاضر بیشترین فعالیت عمده عموم صرف بازسازی و نوسازی ساختمان ها می شود و اگر ساخت و سازی نیز باشد مربوط به ساختمانهایی بوده که از  گذشته نیمه کاره رها شده و حال به اجبار باید تکمیل شود. 

جلالی پور، تصریح کرد که در حال حاضر 120 تا 130 تولیدکننده، عضو انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان در و پنجره در کشور هستند که متاسفانه به دلیل رکود و تورم به نسبت سنوات گذشته، برخی از شرکت های نامدار این صنعت از دور رقابت‌ها  خارج شدند.

ارسال نظر