شناسه خبر : 55306

صندلی‌های پروازی برای سفر زیارتی اربعین‌ افزایش یافت

صندلی‌های پروازی برای سفر زیارتی اربعین‌ افزایش یافت

سخنگوی سازمان هواپیمایی از افزایش عرضه بلیت پروازهای اربعین از امروز خبر داد و گفت: در کل ظرفیت ناوگان هوایی کشور محدود است و با توجه به استقبال زیاد از این سفر معنوی، شاید از هر ۵ متقاضی، یک متقاضی بتواند بلیت پرواز تهیه کند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، جعفر یازرلو با اعلام این خبر اظهار داشت:‌ بازه فروش بلیت پروازهای اربعین با نرخ مصوب از ۲۴ مرداد تا ۹ شهریور ‌است.

وی درباره قیمت بلیت پروازهای اربعین یادآور شد: قیمت بلیت نیمه شرقی کشور از جمله استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان و گلستان ۱۲ میلیون تومان رفت و برگشت است و نرخ بلیت برای نیمه غربی کشور و تهران، ۱۰ میلیون تومان (رفت و برگشت) است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی درباره گرانی قیمت بلیت پروازهای اربعین در برخی سایت‌ها در بازه زمانی قید شده، گفت: بلیت پروازهای اربعین با قیمت ۱۴ میلیون تومان فقط ‌مربوط به شرکت‌های هواپیمایی خارجی و کانکشن است.

وی با اشاره به آزاد بودن قیمت بلیت پروازهای خارجی تصریح کرد: شرکت‌های هواپیمایی داخلی موظف هستند در بازه زمانی ۲۴ مرداد تا ۹ شهریور، بلیت پروازهای اربعین را با نرخ مصوب‌ عرضه کنند، در این بازه زمانی سازمان هواپیمایی و سازمان بازرسی، نظارت خود را افزایش می‌دهند و در صورتی که زائری در این بازه زمانی بلیت را گران‌تر خریداری کند، برخورد قانونی با متخلفان انجام خواهد شد.

یازرلو با بیان اینکه ظرفیت بیشتری برای عرضه بلیت‌های اربعین در نظر گرفته شده است، گفت: از امروز ۳ شرکت هواپیمایی دیگر ‌بلیت‌های پرواز اربعین‌ را در سایت خود بارگذاری و عرضه می‌کنند.

وی این را هم گفت که شرکت‌های هواپیمایی همه ظرفیت خود را در اختیار پروازهای اربعین قرار می‌دهند اما زوار این مساله را هم در نظر بگیرند که در کل ظرفیت ناوگان هوایی کشور محدود است و شاید از هر ۵ متقاضی، یک متقاضی بتواند بلیت پروازهای اربعین را تهیه کند.

ارسال نظر