ترانزیت جاده‌ای ۶۹ درصد رشد داشته است

وزیر راه و شهرسازی گفت: ترانزیت جاده‌ای کشور امسال ۶۹ درصد رشد داشته است.

آخرین به‌روز رسانی در
ترانزیت جاده‌ای ۶۹ درصد رشد داشته است

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، مهرداد بذرپاش امروز (سوم تیر ماه) در آیین آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن خرم‌آباد - اندیمشک با بیان اینکه این محور به طول ۲۱۹ کیلومتر پروژه‌ای کلیدی برای لرستان و کشور محسوب می‌شود، عنوان کرد: این پروژه با ۲۵۰ هزار میلیارد ریال کلنگ‌زنی شد.

وی به وجود ۶۲ کیلومتر تونل در دو طرح ریلی در دست ساخت لرستان اشاره کرد و با بیان اینکه این پروژه‌ها در راستای تکمیل کریدورهای شمال و جنوب است که اتصال شمال به جنوب کشور را به‌دنبال دارد، تصریح کرد: همزمان با تامین و تجهیز ناوگان ریلی، جاده‌ای و دریایی، ایران را به توسعه می‌رساند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: تا سال گذشته ترانزیت جاده‌ای ایران ۵۸ درصد رشد داشته و از ۹.۳ میلیون تن به بیش از ۱۴ میلیون تن رسید. همچنین  در سه ماهه امسال ترانزیت جاده‌ای ۶۹ درصد و مجموع کل ترانزیت کشور ۵۵ درصد رشد داشته که با تداوم این روند از ۲۰ میلیون تن عبور خواهد کرد.

وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم اضافه کرد: در حال حاضر ایران به سرزمین لجستیکی و ترانزیتی تبدیل شده و مسیری ایمن برای ترانزیت کالاهای بین المللی است و این نتیجه نشست‌های ملی و بین المللی رئیس جمهور شهید و دیپلماسی منطقه‌ای بود.

بذرپاش ‌با بیان اینکه ترانزیت می‌تواند به اندازه صنعت نفت برای کشور تولید ثروت کند، یادآور شد: در طول سه سال دولت ‌رشد ۶۰ درصدی سالیانه ترانزیت با همت رئیس جمهور شهید محقق شد.

copied
نظر بگذارید