شناسه خبر : 53361

خلاقیت، ابزاری مهم برای توسعه بیمه های مستمری

خلاقیت، ابزاری مهم  برای توسعه بیمه های مستمری

بیمه نامه زندگی در سراسر جهان به عنوان یکی ابزارهای مناسب با هدف ایجاد پشتوانه برای خانواده در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه و یا تامین حداقل نیازهای دوران سالمندی جا افتاده و استقبال خوبی نیز از سوی مردم از این بیمه نامه می شود.

با توجه به تفاوت نیازها و اولویت های هرفرد، انواع مختلفی از این بیمه نامه طراحی و درمعرض عموم جهت خرید قرار گرفته که از مهمترین آنها می توان به بیمه مستمری اشاره کرد.

در کشور ما نیز در سالیان اخیرهم تنوع بیمه مستمری افزایش یافته و هم میزان تقاضا برای این محصول نیز رشد چشمگیری داشته است. 

متاسفانه عدم ثبات اقتصادی و افزایش تورم در برهه هایی باعث کاهش قدرت خرید مردم و در واقع جابجا شدن اولویت های آنها در هزینه کرد پول و سرمایه خود به خصوص در خرید بیمه نامه شده است. 

بطوری که سرمایه در دسترس خود را ترجیح می دهند در تامین نیازهای کوتاه مدت خود هزینه کرده و از آینده نگری (خرید بیمه نامه) تا جای ممکن  منصرف شوند. 

خوشبختانه اخیرا راه حل های خوبی برای کمک به این حوزه توسط شرکت ها آغاز شده و خبرهای بسیار خوبی نیز در آینده نزدیک به گوش همگان خواهد رسید.

برای بهتر روشن شدن مطلب بهتر است سخن خود را با یک مثال  ادامه دهم.

در دوران شیوع  کرونا با توجه به تعطیلی گسترده اکثر کسب و کارها، مشکلات زیادی برای آنها پیش آمد و حتی برخی از صاحبان کسب و کار ورشکسته شدند.

ولی در این بین، با خلاقیت خاصی که دو نفر از آنها به کار گرفتند، کسب و کار هر دو رونق گرفت و با در کنار هم قرار گرفتن، هر دو موفق شدند.

صحبت ما درخصوص همکاری یک رستوران و یک شهر بازی است که با ایده ای ناب، چرخ و فلک را تبدیل به رستوران کردند به طوری که بین هر میز (کابین های چرخ و فلک) فاصله زیادی بود و هر میز مختص یک خانواده یا فرد بود.

درشرایط کنونی نیز با به کارگیری نبوغ و خلاقیت می توان با ترکیب کسب و کارها، ابزارهای مالی و صنعت به افزایش قدرت خرید مردم کمک کرد تا بتوانند بخشی از توجه خود را به محصولاتی چون بیمه مستمری و پوشش ریسک های سالمندی خود معطوف سازند.

به عنوان مثال می توان به ترکیب وام های بانکی و بیمه مستمری، بازارهای مالی و بیمه مستمری، صنایع مختلف و بیمه مستمری و ... اشاره کرد.

 استفاده از این روش ها می تواند میزان بازدهی مناسب تری را نصیب شرکت های بیمه کرده و در پرداخت مبالغ مستمری قابل توجه تری نسبت به نرخ های سود علی الحساب بکار گرفته شده در محاسبات، به بیمه گذاران موثر باشد.

قطعا در صورت  اسیر نشدن در چارچوب های ساخته شده و گاها دست و پا گیر غیر لازم دربازار، با استفاده از خلاقیت و نبوغ می توان محصولاتی ناب طراحی کرد که بیشترین سازگاری را با شرایط اقتصادی کشور و نیازها و تغییر اولویت های مردم داشته باشد.

جلال علیپور، مدیر صدور و خسارت بیمه زندگی هامرز

 

ارسال نظر