شناسه خبر : 55278

اختصاصی چابک آنلاین؛

ارزش روز سرمایه گذاری های بیمه ایران در مرز ۵۶ هزار میلیارد تومان + فیلم

ارزش روز سرمایه گذاری های بیمه ایران در مرز 56 هزار میلیارد تومان + فیلم

مدیرعامل شرکت بیمه ایران، بیان کرد: بیمه ایران ظرفیت و قابلیت های فوق العاده ای به جهت دارایی های موجود دارد و زیان انباشته شرکت قابل کاهش است و قابلیت این را دارد که به صفر برسد هر چند که در این مسیر، با محدودیت هایی روبه رو است.

 چابک آنلاین، زهرا نامداری،  محمدرضا کشاورز گفت: ماده 19 اساسنامه شرکت بیمه ایران این نکته را بیان می کند که سود شرکت در عملکرد که در دوره سالجاری کسب کرده باید توانایی پوشش زیان انباشته را داشته باشد و در نهایت باقی مانده آن اصطلاحا تقسیم شود اساسنامه بیمه ایران می گوید که 50 درصداز سود بلافاصله باید به خزانه پرداخت شود.

وی، افزود: شرکت بیمه ایران ظرفیت های خوبی دارد اما شاید سیاستگذاری هایی که برای کاهش این زیان وجود دارد متاثر از برخی از محدودیت ها است.

به گفته وی، درحال حاضر ارزش روز سرمایه گذاری های بیمه ایران 56هزار میلیارد تومان بوده  در حالیکه بهای تمام شده ی این سرمایه گذاری ها36 هزار میلیارد تومان است.

مدیرعامل شرکت بیمه ایران، تصریح کرد: زیان انباشته شرکت بیمه ایران به مراتب  عدد کمتری بوده  بنابراین از محل سرمایه گذاری ها یا در صورت های مالی شرکت تسعیر ارز و حساب سود و زیان به دلیل مقررات ذکر نشده است باوجود اینکه عدد قابل توجهی است.

کشاورز، ادامه داد: شرکت بیمه ایران املاک خوبی دارد  هر چند که سود شرکت ها باید عملیاتی و با کیفیت باشد و  یکی از بحث هایی که در محافل تخصصی صنعت بیمه ذکر می شود مسئله دقت نکردن به صورت های مالی به صورت گردش وجوه نقد است و شرکت ها صرفا سود و زیان خود را ارائه می دهند در حالیکه امروزه در دنیا کیفیت مدیریت شرکت در صورت گردش وجوه نقد محرز می شود.

وی، خاطرنشان کرد: بحث گردش وجوه نقد قابل تحلیل است شرکت ها به صورت خیلی کم در محیط مجامع سود خود را نشان می دهند و بعضا هم حتی امکان پرداخت سود هم به جهت نقدینگی ندارند و این موضوع دلایل زیادی دارد که قابل بحث است.

مدیرعامل شرکت بیمه ایران، اذعان کرد: شرکت بیمه ایران به جهت نقدینگی و هم به جهت توانمندی و وجود ظرفیت هایی که برای کاهش زیان انباشته دارد در شرایط مطلوبی است.

 

حجم ویدیو: 68.94M | مدت زمان ویدیو: 00:02:58 دانلود ویدیو
ارسال نظر