اختصاصی چابک آنلاین؛

بیمه آسیا در صدور بیمه نامه بدنه خودرو از ۱۵ شرکت دیگر سبقت گرفت +جدول

مجموع حق بیمه صادره 16 شرکت بیمه ای در زمینه بیمه نامه بدنه خودرو در نیمه نخست سالجاری به رقم 5 هزار و 758 میلیارد تومان رسید.

بیمه آسیا در صدور بیمه نامه بدنه خودرو از 15 شرکت دیگر سبقت گرفت +جدول

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، براساس این گزارش، شرکت بیمه آسیا با 12 درصد سهم از پرتفوی و 1889میلیارد تومان حق بیمه صادره در حوزه بیمه های بدنه خودرو رتبه اول را در این زمینه در نیمه نخست سالجاری به خود اختصاص داده است.

 شرکت های بیمه دانا با 3 درصد سهم از پرتفوی و 729میلیارد تومان حق بیمه صادره در حوزه بیمه های بدنه خودرو و بیمه پارسیان با 6 درصد سهم از پرتفوی و 539میلیارد تومان حق بیمه صادره در حوزه بیمه های بدنه خودرو در رتبه های بعدی قرار دارند.

قابل توجه آنکه شرکت های بیمه دی با صفر درصد سهم از پرتفوی و میهن و ملت  با 1 درصد سهم از پرتفوی، کمترین سهم از پرتفوی را در حوزه بیمه بدنه خودرو  مابین ۱۶ شرکت به خود اختصاص دادند.

ناگفته نماند که براساس آمار منتشر شده توسط بیمه مرکزی، بیمه های بدنه خودرو در نیمه نخست سال جاری حدود 5 درصد از کل حق بیمه های صادره و 10 درصد از خسارت را به خود اختصاص داده‌اند.

البته در تحلیل سهم از پورتفوی بازار بیمه باید این موضوع را مورد توجه قرار داد که سهم شرکت‌ها (بخش دولتی و غیردولتی) و رشته‌های بیمه در دوره‌های زمانی کمتر از یک سال معمولاً با تغییرات زیادی همراه است.

photo_2024-10-15_08-26-52

 

copied
نظر بگذارید