اختصاصی چابک آنلاین؛

نیم سال سخت ۱۶ شرکت بیمه ای برای دستیابی به کیک بزرگتر در بیمه زندگی + جدول

مجموع حق بیمه صادره ۱۶ شرکت بیمه ای در حوزه زندگی در نیمه نخست سالجاری به رقم ۲۱ هزار و ۵۲۴ میلیارد تومان رسید.

نیم سال سخت 16 شرکت بیمه ای برای دستیابی به کیک بزرگتر در بیمه زندگی + جدول

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، براساس این گزارش، شرکت بیمه پاسارگاد با ۴۸ درصد سهم از پرتفوی و ۳۹۱۱ میلیارد تومان حق بیمه صادره در حوزه بیمه های زندگی رتبه اول را در این زمینه در نیمه نخست سالجاری به خود اختصاص داده است.

به گزارش چابک آنلاین ، شرکت های بیمه آسیا با ۱۳ درصد سهم از پرتفوی و ۲۵۵۳ میلیارد تومان حق بیمه صادره در حوزه بیمه های زندگی و بیمه تجارت نو با ۴۹ درصد سهم از پرتفوی و ۲۰۹۱ میلیارد تومان حق بیمه صادره در حوزه بیمه های زندگی در رتبه های بعدی قرار دارند.

قابل توجه آنکه شرکت های بیمه دی با ۲ درصد سهم از پرتفوی، ملت با ۳ درصد سهم از پرتفوی و پارسیان با ۴ درصد سهم از پرتفوی کمترین سهم از پرتفوی را در حوزه بیمه های زندگی مابین ۱۶ شرکت به خود اختصاص دادند.

ناگفته نماند که براساس آمار منتشر شده توسط بیمه مرکزی، صنعت بیمه ایران در پنج ماهه نخست سال جاری رشد قابل قبولی در بخش بیمه‌های زندگی داشته و با صدور بیش از ۲.۹ میلیون بیمه نامه زندگی و جمع پرداختی بیش از ۲۱ هزار میلیارد تومان، این بخش سهم خوبی از کل بیمه‌های صادره را به خود اختصاص داده است.

در این مدت، بیمه‌های زندگی حدود ۱۱.۸ درصد از کل ارزش و ۹.۲۳ درصد از کل تعداد بیمه‌های صادره را به خود اختصاص داده‌اند.این آمار نشان می‌دهد که هم شرکت‌های بیمه تخصصی و هم شرکت‌های بیمه عمومی در این رشد مشارکت داشته‌اند.

photo_2024-10-07_10-21-09

copied
نظر بگذارید