شناسه خبر : 52860

اختصاصی چابک آنلاین؛

اختلاف نظر صنعت بیمه با سازمان حسابرسی در مورد صورت های مالی به کجا رسید؟+فیلم

اختلاف نظر صنعت بیمه با سازمان حسابرسی در مورد صورت های مالی به کجا رسید؟+فیلم

مدیر عامل سابق شرکت بیمه البرز، در مورد ساختار کلی صورت‌های مالی شرکت‌های بیمه ای اعلام کرده است .

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، اولین موردی که در سازمان حسابرسی بندگزارش شد بحث ذخیرۀ فنی تکمیلی و ذخیرۀ حق بیمۀ برگشتی بود، که این موارد هر ساله در بندهای گزارش شرکت‌ها وجود داشته اند زیرا به اعتقاد سازمان حسابرسی ذخیرۀ فنی تکمیلی ماهیت تعهد ندارد، یعنی بدهی نیست.

سید رسول تاجدار درگفتگو با چابک آنلاین، افزود:مورد بعدی ذخیرۀ حق بیمۀ برگشتی بوده که دیگر در صنعت بیمه موضوعیت ندارد، حتی در صورت‌های مالی ۱۴۰۲ نیز ذخیرۀ حق بیمۀ برگشتی وجود ندارد و نظر سازمان حسابرسی را در این زمینه به حق دانستیم.

به گفته وی، صنعت بیمه در مورد ذخیرۀ فنی تکمیلی برای خطرات طبیعی با سازمان حسابرسی هم‌نظر نیست، چون در جلسات متعددی که با  معاون بانک و بیمه وزارت اقتصاد و دارایی، سازمان‌ حسابرسی، سازمان بورس و بیمۀ مرکزی داشتیم نمونه‌هایی از صورت‌های مالی شرکت‌های خارجی را بررسی کردیم و نشان دادیم که ذخیرۀ فنی تکمیلی در آن‌ها وجود دارد.

این کارشناس ارشد صنعت بیمه تاکید کرد: اینکه یک شرکت بیمه ای از این ذخیره استفاده‌ای نمی‌کند، دلیلی بر این نیست که هرگز استفاده نخواهد شد، زیرا طوفان کاترینا در آمریکا خسارت سنگینی که ایجاد کرد، باعث شد تا شرکتی مثل AIG تمام ذخایر خود را استفاده کند و حتی ۲۰۰ میلیارد دلار هم از دولت وام گرفت؛ چرا که ذخایرش پاسخگو نبودند.

وی جمع بندی کرد که استدلال صنعت بیمه این است که این ذخایر جزو ذخایری هستند که مورد نیاز صنعت بیمه خواهند بود.

 

حجم ویدیو: 29.02M | مدت زمان ویدیو: 00:03:55 دانلود ویدیو
ارسال نظر